Hirdetés

Tovább szaporodnak az Easybox csomagautomaták

Az eMAG-nál és az Extreme Digitalnál megrendelt termékek idén száz budapesti helyszínen, a jövő év végén azonban már országszerte ötszáz helyen vehetőek át az új automatákból.

A nemrég egyesült két vállalat bejelentette, hogy Easybox néven országos csomagautomata-hálózat létesítését kezdte meg.

Hirdetés

Idén év végéig Budapesten száz helyszínen létesülnek automaták, a jövő év végére azonban terveik szerint az ország legnagyobb, ötszáz helyszínen működő csomagautomata-hálózatát működteti majd az eMAG és az Extreme Digital. Az automatákat elsősorban bevásárlóközpontokban, forgalmasabb közlekedési csomópontokon, benzinkutakon és szupermarketek parkolóiban tervezi telepíteni a két kereskedelmi márka; de a lakóparkok, népszerű lakóövezetek és lakótelepek sem maradnak ki a térképről.

Az Easybox csomagautomatákat az eMAG egyedi fejlesztésű szoftvere szolgálja ki, és a cég házon belül szolgáltatja a működtetésükhöz szükséges komplex logisztikai hátteret is. Ha a megrendelt termék raktáron van, az Easybox csomagautomatákban eMAG-, Extreme Digital-, és Fashion Days-rendelések aznapi átvétele is lehetséges lesz.

Környezetvédelmi szempontok is fontos szerepet játszanak az automatahálózat bevezetésénél: ezek feltöltését a cégcsoport saját futárszolgálata fogja végezni, a flotta egyharmada már most is elektromos hajtású járművekből áll, később pedig a teljes flottát ezekre tervezi átállítani a két márka. Az automatás átvétel sokkal gyorsabb az emberi közreműködést igénylő átvevőpontokénál: nagyjából 30 másodpercet vesz igénybe, hiszen a megrendelőnek csupán a telefonjára érkező QR-kódot kell leolvastatnia az automatával a termékét tartalmazó fiók kinyitásához, ami a járványhelyzetben biztonságosabb a PIN-kódok használatánál.

Az eMAG és az Extreme Digital belső kutatásai szerint a csomagautomatás termékátvétellel a leginkább elégedett a hazai vásárlók legnagyobb aránya (95 százalék). Bár a futáros házhoz szállítás a legnépszerűbb átvételi mód, a GKI Digital kutatása szerint 2020-ban csaknem minden harmadik internetes vásárló kipróbálta már a csomagautomatás átvételt is. Utóbbi különösen népszerű a budapesti felhasználók körében, ahol már minden második online vásárló vett már át rendelést automatából, míg a megyei jogi városokban 44 százalékuk tett ugyanígy. Az átvevőautomatákat a legnagyobb arányban (38 százalék) 18 és 49 év közötti vásárlók használják, a legtöbben (61 százalék) azért, mert így nem kell alkalmazkodniuk a futár érkezéséhez, illetve azért, mert ott és akkor vehetik át a rendelésüket, ahol nekik a legmegfelelőbb (51 százalék).

Az eMAG Magyarország és az Extreme Digital tavaly jelentette be fúziós szándékát, amelyet az év végén a Gazdasági Versenyhatóság is jóváhagyott, azonban az összeolvadást követően mind az eMAG, mind az Extreme Digital márkák tovább élnek.

Előzmények