Az utóbbi évek trendjei alapján egyértelmű volt, hogy minden a havidíjas (és/vagy felhős) szolgáltatások, funkciók irányába tolódik el, az elmúlt hónapok pedig csak gyorsítottak ezen.
Hirdetés
Elon Musk nem is olyan régen közölte, hogy rendbe teszi a Twittert, aztán távozik annak éléről. Nyilvánvaló volt, hogy addig lesz még pár olyan lépése a cégnek, amivel a bevételeit növelné.
Így gyakorlatilag egyszerre jelentették be, hogy míg a Meta a Facebookon és az Instagramon havidíjas előfizetést vezet be, addig a Twitter másért (is) kér pénz. A Meta havi 12 (vagy mobilról fizetve havi 15) dollárért ad kék pipát a fiókokhoz, és némi extra védelmet. A Meta újításaira itt részletesen is kitértünk.
A közösségi média folyamatos és teljes átalakulását jelzi továbbá, hogy a Twitter eldöntötte: csak a fizetős felhasználók kérhetnek ezentúl SMS-t a kétlépcsős hitelesítéshez, ha biztosítani akarják a fiókjukat.
A Twitter közölte: március 20-tól csak a Twitter Blue-előfizetők élhetnek ezzel a hitelesítési lehetőséggel. A cég szerint a mobilszám-alapú 2FA visszaélések tárgya, ezzel pedig Elon Musk is egyetért. Musk megerősítette azon felhasználói vádakat, amelyek szerint a telekomcégek botfiókokkal élnek vissza a 2FA SMS-opcióval, emiatt a scamjelenség miatt a Twitter pedig évi 60 millió dollárt veszít.