Elindult az IBM Cloud Marketplace

A Las Vegas-i Impact konferencián jelentette be az IBM, hogy megnyitotta az egyszerűen csak Cloud Marketplace névre keresztelt online üzletét, melyen keresztül szoftvereket és szolgáltatásokat lehet venni a vállalattól, és nem csak saját kínálatából. A boltot egyelőre még csak korlátozott partneri és vásárlói kör veheti igénybe, a résztvevőket az IBM választja ki.

Az IBM platformszolgáltatások vezetője, Steve Robinson a rendezvényen elsősorban a kínálat konszolidációjának szükségességével indokolta az üzlet elindítását. A vállalatnak ugyanis száznál is több felhőalapú terméke van, melyek száma házon belüli fejlesztésekkel és akvizíciók útján megszerzett újdonságokkal folyamatosan bővül, és egyre több vevőjük szeretett volna valamilyen egységes felületet ezek megismerésére. Hozzátette, hogy ez az értékesítési módszer az IBM számára jelentősen eltér az eddigi gyakorlattól, a Nagy Kék ugyanis eddig a hagyományos értékesítési csatornákat részesítette előnyben. A vásárlói szokások azonban változnak, Robinson szerint egyre többször tapasztalják, hogy egy-egy termék beszerzéséről már nem csak egy cég IT osztálya dönt, hanem a szervezet további egységei is beleszólnak a döntésbe, és vásárlás előtt szeretnének mindent kipróbálni.


[+]

A vállalat gyors tempóban alakítja át üzletvitelét és termékkínálatát, korábban jelentős hardveres üzletágából mára alig tartott meg valamit – a PC-gyártás és az x86-os szerverek a Lenovóhoz kerültek, és tárgyalások folynak a chipgyártás eladásáról is. Az IBM a felhőalapú szoftverek és szolgáltatásokban látja saját jövőjét: a korábban csak a Jeopardy! című amerikai vetélkedőben aratott győzelméről ismert Watson kognitív számítási technológiának 1 milliárd dolláros befektetéssel önálló üzletágat hozott létre, 1,2 milliárd dolláros beruházással 15 új adatközpontot hoz létre idén, és a közelmúltban összesen 7 milliárd dollárt költött akvizíciókra, például a Cloudant, a Silverpop és az Aspera megszerzésére.

  • Kapcsolódó cégek:
  • IBM

Azóta történt

  • Új szalagos adattárolási csúcs: 185 terabájt

    A dinamikusan növekvő igények kiszolgálása motiválja a korábbinál sokkal nagyobb adatsűrűségű mágnesszalagok kifejlesztését.

  • Rögös út áll az IBM előtt

    A vállalat vezérigazgatója az átalakulás időszaka nehéz lesz, de a változtatás mindenképpen szükséges ahhoz, hogy az IBM a jövőben sikeres legyen.

  • Az IBM bedobja a közösbe a Watsont

    Az IBM bejelentette, hogy elindítja felhőalapú Watson Analytics szolgáltatását, amely emberi nyelven kommunikál. Az alapfunkciókat ingyen kínálja majd a cég.

  • Az Adobe és az IBM együtt visz minket a felhőbe

    A két nagy cég együttműködése a jelenben a jövő: a vállalkozásoknak digitális segítség a hatékony üzletmenethez – de közben olyan erőforrás-koncentráció sejlik fel, melynek jelentőségét még alig lehet felmérni.

Előzmények

  • 15 új adatközpontot hoz létre idén az IBM

    A Watson Group után újabb milliárdos beruházást jelentett be a vállalat, mely a tervek szerint jövőre már 40 adatközpontból fogja kiszolgálni ügyfeleit.

  • Marketingkampányt indít az Intel a felhőkiszolgálók piacán

    Az Intel tanult a mobilpiacon elszenvedett fiaskóból, és a felfutóban velő felhőkiszolgálók esetében még azelőtt egészpályás letámadást indít, hogy a konkurensek megerősödnének.

  • Önálló üzletágat hoz létre Watsonnak az IBM

    A vállalat úttörőként hirdetett kognitív számítási technológiájára épülő szolgáltatások eddig a vártnál gyengébben teljesítettek, de hosszú távon az IBM bízik a sikerben, és költeni is hajlandó rá.