Egyszerűbb GVOP-adminisztráció

Egyed Géza, a GKM helyettes államtitkára, a Gazdasági Versenyképesség Operatív Program Irányító Hatóság vezetőjének döntése szerint a GVOP pályázati rendszere további egyszerűsítésekkel vált hatékonyabbá. Csökkent a támogatási szerződésekhez benyújtandó mellékletek száma, egyszerűsödött a kifizetések igénylése, továbbá bevezették a kkv-k körében legnépszerűbb prioritás esetében az egyszerűsített szerződésmódosító adatlapot.

Egyszerűbb szerződéskötési folyamat

Hirdetés

A támogatási szerződések megkötésének folyamata 2005. szeptember 19-től a benyújtandó mellékletek számának csökkenésével hatékonyabbá vált. A jövőben nem szükséges a kedvezményezetteknek a szerződéskötéshez aláírási címpéldányukat ismételten beszerezni és mellékelni, amennyiben azt a szerződés aláírója már korábban csatolta a pályázathoz, és az aláírásra jogosult személye nem változott a szerződés megkötéséig. Ebben az esetben elegendő a kedvezményezettnek egy nyilatkozatot tennie arról, hogy az adatok nem változtak.

Megszűnt és nem szükséges a kedvezményezetteknek banktitok kiadására vonatkozó felhatalmazó nyilatkozatot adni a számlavezető bank részére, továbbá megszűnt a biztosítékadási kötelezettségről szóló melléklet is.

Kifizetési folyamat egyszerűsítése

A támogatott GVOP pályázatok elszámolása esetében változott a kifizetések folyamata. A kifizetési igényléshez egységesen bekért dokumentumoknál az alábbi egyszerűsítési intézkedéseket vezették be:

Korábban bekért dokumentum   

Módosítás

Készpénzfizetéses számlák esetében kiadási pénztárbizonylat és naplófőkönyv benyújtása

A jövőben a kifizetés igazolására elegendő önmagában a számla, megszűnik a pénztárbizonylat és naplófőkönyv benyújtása.

Idegen nyelvű számla esetében hitelesített magyar nyelvű fordítás

Elegendő a főbb megnevezéseket a számlán lefordítani, nem szükséges a hitelesített magyar nyelvű fordítás

A támogatással beszerzett eszközök, szolgáltatások vagy építési beruházások átvételét, illetve megvalósulását alátámasztó teljesítésigazolás

Elegendő a számlán feltüntetni a teljesítést („teljesítést igazolom”), nem kellenek külön dokumentumok hozzá

Pénzügyi teljesítését igazoló eredeti bankbizonylatok

A bankkivonatok cégszerűen aláírt másolata elegendő

Rendelkező levél

Összevonásra került a számlaösszesítővel

Tervezői és vállalkozói szerződések, megrendelések, árajánlatok és azok visszaigazolása

Elegendő a tervezői és vállalkozói szerződések egy másolati példányát egy alkalommal, az első elszámolásnál benyújtani. A megrendelések, árajánlatok és azok visszaigazolása nem szükséges.

Projekt előrehaladási jelentés

Elkészítése 3 havonta szükséges, a jövőben nem lesz minden kifizetés-igénylés kötelező melléklete.

Pénzügyi beszámoló

A kifizetéshez nem szükséges, csak a projekt lezárását követő 120 napon belül kell a kedvezményezettnek benyújtani

EU-n belüli országból szerzett gép esetén eredeti szállítólevél

A szállítólevél cégszerűen aláírt másolata elegendő

Személyi ráfordításokhoz kapcsolódó munkáltatót terhelő járulékok elszámolásának és kifizetésének bizonylatai

Megszűnik abban az esetben, amennyiben cégszerűen aláírt nyilatkozatot készít a
pályázó arról, hogy a projekttel összefüggő, munkáltatót terhelő járulékfizetési kötelezettségének eleget tett. A személyi ráfordításokhoz kapcsolódó alábbi dokumentumokat a pályázónak a jövőben nem kell beküldenie, ugyanakkor meg kell őriznie:

  • az illetmény számfejtésének bizonylatát;
  • a számfejtett illetmény kifizetését igazoló bizonylatot;
  • a számfejtett illetmény teljesítés-igazolását jelentő munkaidő nyilvántartást / jelenléti ívet;
  • a munkaszerződést vagy megbízási szerződést

Ingatlan építés esetén a benyújtott számlák pályázati költségvetés szerinti megbontása

Megszűnik

GVOP 2.1.2 esetében: Minőségirányítási Kézikönyv

Megszűnik

Kísérőlevél és elszámolási bizonylatok összesítő listája

Megszűnik

Eszközbeszerzés esetén eszköz egyedi nyilvántartó lap

Megszűnik



Egyszerűsített szerződésmódosító adatlap

A kkv-k körében legnépszerűbb prioritás esetében – GVOP 2. Kis- és középvállalkozások fejlesztése – 2005. szeptember 19-től egyszerűsített szerződésmódosítási eljárást vezettek be. A jövőben a Kedvezményezettek megfelelő indoklással az egyszerűsített szerződésmódosító adatlap hiánytalan kitöltésével, cégszerű aláírásával és a Közreműködő szervezet részére történő megküldésével kezdeményezhetik a támogatási szerződés módosítását az alábbi esetekben:
- a Kedvezményezett adataiban történő változás
- meghatározott esetekben a támogatott projekt tárgyának illetve megvalósítási helyszínének megváltozása
- a támogatott projekt kezdési illetve megvalósítási határidejének módosítása
- bankszámlaszám változás

Az egyszerűsített szerződésmódosítással kapcsolatos további kérdések megválaszolásában a szerződéskötésért felelős Magyar Vállalkozásfejlesztési Kht. munkatársai készséggel állnak a pályázók rendelkezésre. Bővebb információ a  weboldalukon érhető el.

Azóta történt

Előzmények