Hirdetés

2019. május 19., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Hírek » Mérleg rovat

Nagy siker volt az e-sport bajnokság döntője

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: HUNESZ

Fővárosi fináléval ért véget az ország első, hivatalos ligarendszerű e-sport versenysorozata, a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság (MNEB).

A szervezők múlt hét végi bejelentése szerint az esemény meghatározó mérföldkő a magyar e-sport életében, mert a tavaly ősszel elindult első évad során rekordszámú, közel 715 ezer néző követte figyelemmel az öt játékban megszervezett mérkőzéseket. Április 27-én és 28-án, Győrben és Budapesten megtartott döntőn 15 millió forint összdíjazás, valamint a magas színvonalú eszközpark várta a versenyzőket.

Hirdetés

Magyarország első, hivatalos ligarendszerű e-sport versenysorozata, a K&H és a Magyar Telekom által is támogatott Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság tavaly ősszel indult. A nemzetközi bajnokságokkal megegyező szabályok szerint zajló sorozat selejtezőjében 1936 versenyzőből végül 240-en kvalifikálták magukat a liga végső megmérettetéseire. A több hónapos kieséses küzdelem után, április végén már a magyar mezőny legjobbjai csaptak össze a kétnapos, két helyszínen zajló döntőn

E-sport Bajnokság

[+]

„Izgalmas mérkőzéseken vagyunk túl, rengeteg tapasztalattal a hátunk mögött zárjuk le az elmúlt hónapokat. A legkevésbé sem túlzás azt állítani, hogy a döntőn a jelenlegi legjobb hazai játékosok vettek részt, az esemény volumene miatt pedig igyekeztünk a legmagasabb színvonalú és teljesítményű felszereléseket biztosítani a játékosoknak. A hétvégi mérkőzések folyamán összesen 78 darab számítógépet vettünk igénybe, a gépek teherbírása pedig lehetővé tette, hogy az összjátékidő a két nap alatt 20 óra legyen, ami magába foglalja az öt játék időtartamát” – foglalta össze Hodozsán Dániel, az e-sport1.hu tartalomigazgatója a döntő technikai részleteit.

Hozzátette továbbá, hogy a selejtezők és a döntők minden korábbi nézettségi rekordot megdöntöttek az MNEB-n, ami jól mutatja, hogy dinamikusan növekszik az e-sport népszerűsége hazánkban. Az egész évadban és a szombaton megrendezett K&H League of Legends, a Counter-Strike: Global Offensive és a Rainbow Six: Siege döntő mérkőzéseit, illetve a vasárnapi, Budapesten tartott K&H Hearthstone és a Playerunknown’s Battlegrounds döntőjét összesen 714 715-en, több mint 9,4 millió megtekintett percen át követték az esemény hivatalos stream csatornáin keresztül.

Az első Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság nyertesei:

  • Counter Strike: Global Offensive (CS:GO) – Salamander
  • K&H Hearthstone (HS) – Hulkeinstein
  • K&H League of Legends (LoL) – Team Plague
  • Playerunknown’s Battlegrounds (PUBG) – Grim Ravens
  • Rainbow Six: Siege (R6S) - WiLD by Lagardére Sports

Bíró Balázs, a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) elnöke elmondta, hogy sikeresnek ítéli meg a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság első szezonját, ami jó alapot szolgáltat ahhoz, hogy az e-sport hazánkban is képes legyen sportként intézményesülni a köztudatban. „Elindultak azok a folyamatok a magyar e-sportban, amit a Magyar E-sport Szövetség tervezett. Egyrészt megkezdődött a csapatok jogi személyiséggé válása, szervezetek jönnek létre, látható befektetői bizalom van az e-sport iránt és a szponzorok is keresik a kapcsolódást. Másrészt elindult az intézményi keretek és struktúrák felépítése, melyek a sportok világához tudja közelíteni ezt a fiatal sportágat.” – mondta el a HUNESZ elnöke.

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.