E-önkormányzati rendszerek próbaüzemben

Próbaüzemeltetési fázisába érkezett az a projekt, amelyet Szombathely és kistérsége indított komplex e-közigazgatási szolgáltatások kialakítására. Az e-Savaria nevű program keretében az érintett önkormányzatok belső hivatali ügykezelését alakították át, egyebek mellett elektronikus levelezőrendszert, jogtárat, dokumentumkezelést vezettek be, ennek tesztelését kezdték meg a napokban – tudta meg a Napi Gazdaság Keringer Zsolttól, a szombathelyi önkormányzat informatikai vezetőjétől. Ez azt jelenti, hogy a megvalósított közigazgatási alkalmazások a fejlesztést lezáró utolsó próbaüzemi fázisban éles, üzemi körülmények között működnek. Az ügyfelek a tesztek lezárulta után, novembertől vehetik igénybe az új szolgáltatásokat. A fejlesztési pályázatban vállalt kötelezettségüknek megfelelően az önkormányzatok – a belső informatikai fejlesztésre alapozva – épülethatósági, közüzemi, kistérségi, illetve webalapú térinformatikai szolgáltatásokat tesznek elérhetővé elektronikus úton. Ennek megfelelően például az építési, bontási, fakivágási, kútfúrási és más engedélyeztetési eljárásokat az internetről is kezdeményezhetik majd az állampolgárok.

Szombathelyi önkormányzat igénybe véve a nemzeti fejlesztési terv, illetve az Európai Unió megfelelő forrásait Magyarországon az elsők között tett lépéseket e-közigazgatási rendszer kialakítására. Tavaly nyílt közbeszerzési eljárást hirdettek a megvalósításra, amelyen a fővállalkozó T-Systems Hungary által vezetett konzorcium nyert. A csoportban a Geoview Systems az önkormányzati alkalmazások fejlesztését végezte, a T-Systems, a Magyar Telekom infokommunikációs divíziója az infrastrukturális hátteret adta és az adatátviteli rendszereket alakította ki.

Lezárult az első fázisa annak a majd másfél éves projektnek is, amelyet a "Nyitott önkormányzat az állampolgárokért" című pályázat keretében a Minor Holding Rt. és a HP Magyarország Kft. közösen végez a veszprémi önkormányzatnál. A Minor a belső ügyintézői alrendszert építi ki, amelynek részeként bevezetik a cég saját fejlesztésű, MultiWorX eFOUR keretrendszerét is (elektronikus folyamatirányító és ügyviteli rendszer, e4). A munkát GVOP-pályázati forrásból finanszírozzák, teljes értéke 495 millió forint. A veszprémi mellett az egri helyhatóság is hasonló fejlesztés folytat – az ügykezelő rendszer augusztusban mindkét helyen tesztkörnyezetben fog üzemelni (a Főpolgármesteri Hivatal egyébként már élesben használja). A veszprémi munkálatokban az önkormányzat komoly szakértői gárdával – közel ötven fővel –, a Minor Holding Rt. pedig húsz fővel vesz részt.

Az e4 testre szabással telepítendő közigazgatási belső ügyintézői alrendszere a fejlesztő szerint túlmutat az egyszerű iktatás, szignálás, nyomkövetés feladatsoron, valódi, a teljes ügyanyagra kiterjedő munkafolyamatok végrehajtását támogatja. Az egyes feladatok során az ügyintézők láthatják az elvégzendő tevékenységek listáját, döntési pontokat, rögzítendő adatokat. A rendszer sablonokkal nyújt segítséget a határozatkészítésben, biztosítja az elektronikusan indított ügyek elektronikus kezelését, megteremti az egységes irat- és ügykezelést, mivel több csatornából képes ügyiratokat fogadni, és azokat egységes módon kezelni.

Azóta történt

Előzmények