Hirdetés

Elektronikus fuvarlevél bevezetéséért fogtak össze a közúti fuvarozók

Az erről szóló közös szándéknyilatkozatot az Innovációs és Technológiai Minisztériumban írták alá Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár jelenlétében.

A szakmai szervezetek az MTI-nek átadott közleményükben jelentették be, hogy a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary), a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) és a Magyar Szállítmányozók Szövetsége Egyesület (MSZSZ) közös szándéknyilatkozatban jelezte a kormányzatnak a digitális rendszer mielőbbi bevezetésének szükségességét.

Hirdetés

Kiemelték, hogy az elektronikus fuvarlevél (e-CMR) bevezetése jelentősen növelheti a fuvarozók versenyképességét a számlázás felgyorsításával, az ágazat vállalkozásai hamarabb hozzájuthatnak a fuvardíjukhoz. Egyszerűbbé válna a logisztikai információk archiválása, a panaszkezelés, és az azonnali valós adatok alapján nyomon követhető lenne a szállított áru. A termelő vállalatok megbízásából eljáró szállítmányozók adminisztratív terhei is csökkennének, átláthatóbb lenne a fuvarozói cégek tevékenysége.

A szakmai érdekképviseleti szervezetek álláspontja szerint a digitális átállás a jelenlegi, döcögős és idejétmúlt rendszer felváltásával jelentősen lerövidíti a folyamatok időigényét, az e-CMR alkalmazásához a magyar jogszabályoknak hozzá kell járulniuk.

Mosóczi László a közlemény szerint hangsúlyozta: az elektronikus fuvarlevél meghonosításával Magyarország nemzetközi viszonylatban is innovatív megoldást vezethetne be. Az ágazati digitalizáció a fuvarozásban érintett többi szereplő mellett az állam számára is átláthatóbb működési környezetet teremt. A szakminisztérium támogatja a szakmai kezdeményezést, a megvalósításhoz szükséges jogalkotás elindítására készen áll. A jogi szabályozás megteremtése mellett elengedhetetlen a rendszer informatikai hátterének kiépítése is – tette hozzá az államtitkár.

A közleményben a szándéknyilatkozat aláírói kiemelték, hogy a kiélezett nemzetközi piaci versenykörnyezetben minél előbb indul el a magyarországi e-CMR, annál nagyobb mértékben élvezheti hasznát a hazai logisztika, szállítmányozás, közúti árufuvarozás, és közvetetten a központi költségvetés is.

Előzmények