Hirdetés

Ez még nem a Dotkomlufi 2.0

A dotkom.blog.hu-n Dr. Justice még március elején tett közzé egy érdekes bejegyzést, amelyben egy nagy port felvert cikket elemez: a Guardian-nek nyilatkozó Alan Patrick érveit, aki szerint egy újabb internetes gazdasági lufi kidurranása várható. A bejegyzés írója sok mindenben nem ért egyet a szakértővel:

„Nem mintha ne rejtőzne igazság a felvetésben, főként hogy a felsorolt jelek egy része tényleg látható a piacon. Más szempontok miatt viszont szerintem érdemes különbséget tenni a kilencvenes évek vége, kétezres évek eleje és a mostani helyzet között. Könnyen lehet, hogy amit látunk, még bőven a normális iparági ciklus keretein belül van, lufi nélkül.”

„A dotkomlufi egyik legfontosabb jellemzője az irgalmatlan mennyiségű tőzsdei kibocsátás volt, azért tudott jelentős méretűre nőni, hogy bizonyos hóbortos firkászok még a blogjukat is róla nevezzék el, mert a mánia a tőzsdén keresztül rendkívül széles tömegeket ért el. Ezek azok a taxisofőrök, sarki fűszeresek és háziasszonyok, akik gondolkodás nélkül vettek meg minden részvényt, ami .com-ra végződött.

Az elmúlt években ugyanakkor az IPO-k száma rég látott mélypontra esett, 2010-ben jóformán alig történt említésre méltó tőzsdei kibocsátás a szektorban, idén is csak a Demand Media sokat halogatott tőzsdére lépése az egyetlen lényeges konkrétum, a többi csak homályos ígéret. Azok a mesés vállalatértékelések, amikre mostanában felkaphatjuk a fejünket, még a tőzsde előtti szakaszokban születnek, az igazi mániafaktortól, a tudatlan kisbefektetők hadától távol.”

A részletes elemzés a dotkom.blog.hu-n olvasható.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények