A Google tegnap közzétette az első pénzügyi negyedév adatait, s ezek szerint a vállalat bevétele várakozásnak megfelelően, 63 százalékkal nőtt az előző év hasonló időszakához képest. 2007 első negyedévében a cég 3,66 milliárd dolláros összbevételről számolhatott be, s ez még az előző negyedévhez képest is 14 százalékos emelkedés. A nettó nyereség elérte az egymilliárd dollárt, ami 69 százalékos emelkedés a 2006. első félévi 592 millió dollárhoz képest. A növekedés üteme is gyorsult, 2006-ban 50 százalékos volt az előző évhez képest, míg most 67 százalék 2006-hoz képest. A Google saját tulajdonában lévő weboldalak a teljes bevétel 62 százalékát (2,28 milliárd dollár) termelik meg, a hirdetési partnerek hozzák a többit.
Eric Schmidt, a Google elnök-vezérigazgatója egy sajtótájékoztatón a közeljövőre utalva kifejtette ugyan, hogy az év közepe mindig gyengébb növekedést hoz, mint az első és az utolsó negyedév, de az eredmények feletti örömét azért megosztotta az újságírókkal: „Mámorosak vagyunk az első negyedévünk pénzügyi eredményeitől. Az alaptevékenységünk nagyon erős. Az alaptevékenység eredményezi sikerünket.”
Amint erre Schmidt is emlékeztette hallgatóságát, a Google bevételeinek 99 százaléka még mindig a szöveges hirdetésekből származik, holott viharos gyorsasággal terjeszkednek az online videó, a grafikus, a televíziós, a rádiós és a nyomtatott hirdetési piacon is. Az elnök-vezérigazgató elmondta, hogy, bár a közvélemény sokat foglalkozik az új vállalkozásokkal, ezeket az üzleteket épp hogy csak beindították, de be fogják bizonyítani, hogy minden területen olyan sikeresek tudnak lenni, mint az alaptevékenység, a keresőszolgáltatás esetében.
Újságírói kérdésre kitért az elmúlt napokban sokat emlegetett hírre, mely szerint a súlyos szerzői jogi problémák miatt (a Viacom nemrég nyújtott be egy egymilliárd dolláros kártérítési igényt a YouTube tulajdonosa ellen) egy szűrőtechnológiát építenek a YouTube-ba, hogy megakadályozzák a jogvédett tartalmak feltöltését. Schmidt ezt határozottan cáfolta, s elmondta, hogy a feltöltést nem akadályozzák meg, az általuk bevezetendő (Claim your Content nevű) eszköz egyfajta automata lesz, amely segít megkeresni az illegális tartalmakat, hogy ha a tulajdonosok kérik, le tudják azt venni az oldalról.
Dőlnek a milliárdok, extázisban a Google vezérkara
- Írta: Dajkó Pál
- Forrás: IT.news
- Kapcsolódó cégek:
Azóta történt
-
Konferenciázik a Google
Egyelőre nem tudni, mit tervez a cég a svéd vállalattól megvásárolt szoftverrel.
Mérleg 3
-
A Google jobb, mint a Coca-Cola
Az idén az internetvállalaté a világ legértékesebb márkája.
Mérleg 7
-
A Google visszatámad
A Google a YouTube ellen indított kereset törlését kéri a bíróságtól.
Társadalom 0
Előzmények
-
Jön a Google ingyenes prezentációs programja
A Google online Office-a ezzel az alkalmazással szinte teljessé válik.
Szoftver 0
-
A riválisok keményen támadják a terjeszkedő Google-t
A DoubleClick felvásárlása nyomán a versenytársak a trösztellenes törvényt emlegetik.
Mérleg 15
-
Go-ogle East!: A titokzatos lengyel főhadiszállás
Nemsokára megnyílik, de senki nem tudja, mivel foglalkoznak majd ott.
Mérleg 2
-
A Google bocsánatot kért az adatlopás miatt
A Google nyílt levélben ismerte el, hogy szoftverük mások által épített adatbázist is használt.
Tech 3
Percről percre
ma Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.
ph Az MSI is bejelentkezett a gamer routerek piacára, fő ajánlatuk egy Wi-Fi 6E kompatibilis modell.
ma Ívelt AMOLED kijelzővel próbál magasabb szintre lépni az Ulefone Note sorozat, de felhúzza az árcédulát is egy olyan pontra, ahol már szigorúbbak az elvárások.