Hirdetés

Dőlnek a milliárdok, extázisban a Google vezérkara

Hirdetés


A Google tegnap közzétette az első pénzügyi negyedév adatait, s ezek szerint a vállalat bevétele várakozásnak megfelelően, 63 százalékkal nőtt az előző év hasonló időszakához képest. 2007 első negyedévében a cég 3,66 milliárd dolláros összbevételről számolhatott be, s ez még az előző negyedévhez képest is 14 százalékos emelkedés. A nettó nyereség elérte az egymilliárd dollárt, ami 69 százalékos emelkedés a 2006. első félévi 592 millió dollárhoz képest. A növekedés üteme is gyorsult, 2006-ban 50 százalékos volt az előző évhez képest, míg most 67 százalék 2006-hoz képest. A Google saját tulajdonában lévő weboldalak a teljes bevétel 62 százalékát (2,28 milliárd dollár) termelik meg, a hirdetési partnerek hozzák a többit.

Eric Schmidt, a Google elnök-vezérigazgatója egy sajtótájékoztatón a közeljövőre utalva kifejtette ugyan, hogy az év közepe mindig gyengébb növekedést hoz, mint az első és az utolsó negyedév, de az eredmények feletti örömét azért megosztotta az újságírókkal: „Mámorosak vagyunk az első negyedévünk pénzügyi eredményeitől. Az alaptevékenységünk nagyon erős. Az alaptevékenység eredményezi sikerünket.”

Amint erre Schmidt is emlékeztette hallgatóságát, a Google bevételeinek 99 százaléka még mindig a szöveges hirdetésekből származik, holott viharos gyorsasággal terjeszkednek az online videó, a grafikus, a televíziós, a rádiós és a nyomtatott hirdetési piacon is. Az elnök-vezérigazgató elmondta, hogy, bár a közvélemény sokat foglalkozik az új vállalkozásokkal, ezeket az üzleteket épp hogy csak beindították, de be fogják bizonyítani, hogy minden területen olyan sikeresek tudnak lenni, mint az alaptevékenység, a keresőszolgáltatás esetében.

Újságírói kérdésre kitért az elmúlt napokban sokat emlegetett hírre, mely szerint a súlyos szerzői jogi problémák miatt (a Viacom nemrég nyújtott be egy egymilliárd dolláros kártérítési igényt a YouTube tulajdonosa ellen) egy szűrőtechnológiát építenek a YouTube-ba, hogy megakadályozzák a jogvédett tartalmak feltöltését. Schmidt ezt határozottan cáfolta, s elmondta, hogy a feltöltést nem akadályozzák meg, az általuk bevezetendő (Claim your Content nevű) eszköz egyfajta automata lesz, amely segít megkeresni az illegális tartalmakat, hogy ha a tulajdonosok kérik, le tudják azt venni az oldalról.

Azóta történt

Előzmények