A DokiApp-ot választották az év applikációjának

A telemedicina-alkalmazás segítségével a nap bármely időszakában, mindössze pár perc várakozás után konzultálhatunk egy orvossal vagy pszichológussal.

Ebben a kategóriában olyan applikációkkal lehetett nevezni, melyek segítik, szórakoztatják vagy bármely más módon támogatják a felhasználókat. A rangsor felállításakor alapvetés volt az innováció és a funkcionalitás is. Az Év Applikációja kategória mezőnye rendkívül erős volt, többek között olyan márkák pályáztak, mint az UniCredit Bank vagy a Spar Magyarország.

A DokiApp nem először részesült neves elismerésben: 2020 őszén a társadalmi célú projekteket felkaroló Vodafone Digitális Díj fődíját is elhozta Digitális Társadalom kategóriában.

A DokiApp egy olyan közcélú telemedicina applikáció, amely a teljes társadalom szolgálatára lehet. A DokiApp-ban videótelefonáláson keresztül, pár perces várakozás után konzultálhatunk orvosokkal és pszichológusokkal bárhol, bármikor. A szolgáltatás okostelefonról és számítógépről is elérhető, így egy betegség vagy panasz jelentkezésekor akár néhány percen belül valódi szakembert kérdezhetünk a problémánkról. A DokiApp célja, hogy a legrövidebb úton összekösse a pácienseket a szakemberekkel, ezáltal megbízható irányt mutasson akkor, amikor arra a legnagyobb szükség van.

A DokiApp hiánypótló szerepét mutatja, hogy orvosai és pszichológusai az ünnepi időszakban is elérhetőek voltak, akkor, amikor egészségügyi panaszokkal szinte lehetetlen szakemberhez fordulni. A megnövekedett decemberi forgalom mellett az alapítók igyekeztek jótékonykodásra is időt szakítani: az ünnepek alatt lebonyolított konzultációk árának egy részéből, 50 ezer forinttal támogatták az Autistic Art Alapítványt.

„A DokiApp-ot a páciensek gyakran nem a szakorvosi vizsgálat vagy a hagyományos pszichológiai terápia helyett, hanem ezek mellett veszik igénybe, egyfajta azonnal elérhető útmutatóként. Ezt mi sem mutatja jobban, hogy éjszaka is zajlanak videókonzultációk: legutóbb egy hajnali fél kettőkor leadott konzultációs kérést fél percen belül sikerült kiszolgálni. A szolgáltatás tavaszi indulása óta tehát egyre ismertebb a páciensek körében, az év végére több, mint száz sikeres videókonzultációt tudhatnak maguk mögött.” – mondta el Somogyi Tibor, a DokiApp alapítója.

Előzmények