Előfizetőket vesztett a Disney+, de jön a reklámforradalom

Csökkentek a Disney veszteségei, de előfizetőket veszített a Disney+ streamingszolgáltatás. Nagy reklámforradalmat ígér ugyanakkor Bob Iger.

400 millió dollárral tudta csökkenteni az előző negyedévhez képest a veszteségeit a Disney, amely nagyjából a Wall Street várakozásait hozta. Az áremelések és a csökkentett marketingköltségvetés eredményt hoztak a cég számára, a streamingágazat vesztesége 659 millió dollár volt a negyedévben, szemben a korábbi 1,1 milliárd dollárral.

Hirdetés

A Disney+ előfizetőinek száma 4 millióval csökkent ugyanakkor, 157,8 millióra. A képet árnyalja, hogy alapvetően Indiában, a Disney+ Hotstar veszítette el az előfizetők zömét, miután nem tudtak bizonyos jogokat megtartani krikettközvetítéshez. Az USA-ban és Kanadában 300 ezer előfizetőt veszítettek. Az elemzők arra számítottak, hogy bő 1 milliót szereznek majd.

A Wall Street folyamatos nyomás alatt tartja a média- és streamingcégeket a nyereség érdekében, miután vagyonokat öntöttek a szektorba az utóbbi években. A vállalatok nehezen egyensúlyoznak az előfizetői szám növelése és a pénzügyi egyensúly, eredmények között.


[+]

A Disney vidámparkjai egyébként taroltak, jelentős növekedéseket elérve. A streaming kapcsán pedig nagy terveik vannak: egy új app kombinálja majd a Disney+ és a Hulu szolgáltatásokat, közölte Bob Iger, aki szerint egyszerűbb megtekintési élményt és több hirdetési lehetőségek hoznak majd ezzel. Európában is elindul a reklámos Disney+ még idén.

Iger azt is hozzátette: még csak a jéghegy csúcsán vagyunk, ennél sokkal többet ki tudnak hozni a Disney+ ágazatból a reklámok, hirdetések kapcsán.

Iger korábban már visszavonult, de visszatért a Disney élére, hogy újra egyenesbe kormányozza: februárban jelentett be nagy változásokat, 5,5 milliárd dolláros költségcsökkentés és 7000 fő kirúgása mellett. Most azt mondja, ennél is többel sikerül majd csökkenteni a költségeket. A streamingszektor építése közben persze más gondjaik is vannak, például a hagyományos tévézés kapcsán: növekvő költségek és csökkenő reklámbevételek.

Azóta történt

Előzmények