Hirdetés

Digitális vezetők toplistája

A hazai digitális piac fejlődésének újabb szakaszába lépett, és idén egyértelművé vált, hogy a globális techcégek és e-kereskedelmi szereplők mellett a hazai tartalomkészítők befolyása is megkerülhetetlen – derül ki a Marketing&Média kommunikációs szaklap elemzéséből.

Az elmúlt évben technológiai, tartalmi és üzleti területeken is fejlődött a hazai digitális világ, amelynek lenyomata jól látszik a Marketing&Média kommunikációs szaklap „Top 50 – a Legmeghatározóbb Emberek a Digitális Piacon” toplistájának összetételéből.

A globális techcégek a helyi piacokra egyre hatékonyabban beépülő szolgáltatásaikkal továbbra is a terület meghatározó szereplői, olyannyira, hogy az online hirdetési bevételek nagy része hozzájuk érkezik. A reklámbüdzsékre gyakorolt hatás mellett a digitális életünk más területein is naponta tapasztalhatjuk jelenlétüket, elég csak a tájékozódásunkat segítő térképszolgáltatásokra, vagy a covid-járvány idején még inkább előtérbe került meeting appra, valamint a közoktatásban is használt classroomra gondolni – írják az értékelésben. Nem meglepő ennek alapján, hogy a hazai digitális toplista élére a Google hazai vezetője, Bíró Pál került.

Marketing&Média
[+]

A 2022-es választási évben, majd a gazdasági válság időszakában az is egyértelműen látszott, hogy a hazai digitális szcéna motorja a tartalom – állapítják meg a felmérés készítői. Rekordokat döntöttek a látogatottsági statisztikák, és nagy mennyiségű újonnan indított termék is megjelent a piacon. Ami eddig sejthető volt, idén már egyértelműen látszik: minőségben, elérésben a legújabb generációs zöldmezős kezdeményezések is fel tudják venni a versenyt a hagyományos médiavállalatokkal, legyenek utóbbiak akár lineáris televíziók vagy elsőgenerációs online portálok. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője szerint a médiavállalatok jól láthatóan megkezdték az alkalmazkodást, és számukra a jövő fontos kihívásai közé tartozik majd, hogy miként illeszthetőek működési modelljükbe az új tartalomformák és terjesztési módok. A médiakörnyezet és a fogyasztási szokások drasztikus átalakulását jól mutatja, hogy 2022-ben egy digitális újonc került a Marketing&Média listájára: a Partizán alapító-főszerkesztő Gulyás Márton rögtön a dobogó második helyén debütált.

A nemzetközi trendeknek megfelelően a hazai online e-kereskedelem konszolidációja is zajlik, így tovább tisztult, hogy kik lesznek a hazai piac megkerülhetetlen szereplői – fogalmazzák meg a riport egyik fontos állítását. Az Extreme Digitallal 2020-ban történt egyesülés után tovább erősödött az eMAG pozíciója, amely idén többek között a logisztikai fejlesztésekre koncentrált, és dunaharaszti központjának kialakításával készül az idei Black Fridayre. A digitális toplista harmadik helyezettje Várkonyi Balázs, az eMAG igazgatótanácsának elnöke. A hazai e-kereskedelem másik jelentős szereplője, a Szállás.hu életében jelentős változás történt 2022-ben, hiszen egy lengyel médiaóriás vásárolta meg. A hazai szállásfoglaló portál az elmúlt években sikeresen vette fel a versenyt a globális szereplőkkel, ezzel is bizonyítva, hogy a lokális piacépítéssel és szolgáltatásokkal labdába lehet rúgni a nagyok mellett. A Szallas Group felvásárlásával lehetővé válik, hogy a sikeres modellre építve a jövőben hosszú távon építhesse piaci pozícióit egy régiós, kelet-közép-európai turisztikai portál a globális szereplők mellett. Szigetvári József, a Szallas Group vezérigazgatója negyedik a 2022-es digitális toplistán.

Előzmények