A Dell hivatalos közleménye a tanúsítványproblémáról

Hirdetés

A vállalat nemrég megjelent tudósításunkra reagálva elküldte lapunknak hivatalos állásfoglalását, melyben tanácsokat is adnak az érintett ügyfeleiknek. A tájékoztatót változatlan formában közöljük.

A Dell hétfő óta dolgozik az eDellRoot által okozott biztonsági problémán. Amint a hét elején tudomást szereztünk az eDellRoot-ról, rögtön átvizsgáltuk az összes Dell PC-n használt alkalmazást. Szeretnénk megerősíteni, hogy nem találtunk más root tanúsítványt a gyárilag telepített PC-ken. Ugyanakkor rájöttünk, hogy a Dell System Detect alkalmazás és ennek a DSDTestProvider root tanúsítványa az eDellRoothoz hasonló tulajdonságokkal bír.

A Dell System Detect esetében a felhasználó proaktívan letölt egy programot, hogy kapcsolatba lépjen a Dell ügyfélszolgálati weboldalával (Dell Support), annak érdekében, hogy jobb és személyre szabottabb támogatásban részesüljön. Hasonlóan az eDellRoothoz, a szóban forgó tanúsítványt azért tervezték, hogy a felhasználók könnyebben és gyorsabban kapjanak segítséget. Ugyanakkor ellentétben az eDellRoot tanúsítvánnyal, ez a tanúsítvány nem kapcsolódik előre telepített szoftverhez.

A probléma kizárólag azokat az ügyfeleket érinti, akik 2015. október 20. és november 24. között használták a „detect product” funkciót ügyfélszolgálati oldalunkon. Az alkalmazást azonnal eltávolítottuk ügyfélszolgálati oldalunkról (Dell Support), és lecseréltük egy olyan applikációra, amely már tanúsítvány nélkül érhető el. Proaktívan kínáljuk a szoftver frissítést ügyfeleinknek, hogy felhívjuk a figyelmet a problémára. Továbbá honlapunkon frissítettük az útmutatót, amely alapján a felhasználók véglegesen eltávolíthatják a tanúsítványt készülékeikről.

A Dell emellett közölte, hogy folyamatosan frissítik a témával foglalkozó D2D blogposztjukat.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Dell

Előzmények