Napi szinten lehet arról olvasni, hogy Kínában annyira örülnek a DeepSeek sikerének, hogy a startup AI-modelljeit lassan minden létező termékbe megpróbálják beépíteni, még autókba is. Nem kivételek a háztartási eszközök sem. A jelentések szerint már a tévékbe, hűtőkbe, robotporszívókba is elkezdték bizonyos márkák beépíteni a DeepSeek AI-modelleket.
A DeepSeek alaposan felforgatta az AI-szektort és a tőzsdét, mivel a nyugati riválisokhoz képest – állítólag – töredék költségért nyújt hasonló teljesítményt. Ezzel nem csak azt kérdőjelezték meg a befektetőkben, hogy van-e értelme gigantikus összegeket, dollárszázmilliárdokat költeni AI-infrastruktúrára, de azt is, hogy az amerikai korlátozások elérnek-e bármit is Kína technológiai korlátozása kapcsán.
A DeepSeek hamarosan a legújabb, R2-es modelljét is kiadja, a gyártók pedig beszálltak az őrületbe. A Haier, a Hisense, a TCL, a Huawei és a Tencent egyaránt használják a jövőbeli termékeikben a DeepSeeket.
Elemzők szerint egy robotporszívó így például sokkal jobb képességekkel tud majd takarítani, jobban helyezkedik és kerüli el az akadályokat, nagyobb sebességgel és kifinomultabban közeledik. Lehet majd olyasmire is utasítani állítólag, hogy: „óvatosan töröld fel a fapadlót a főhálószobában, de kerüld ki a legókat”.