Chatrobot nyerte az online banki szolgáltatások versenyét

Szombaton és vasárnap izzott a levegő a budapesti Teslában: motivációs ötletbörzét tartott a CIB az online banki szolgáltatások fejlesztésére. A bruttó 4,5 millió forintos összdíjazású, 24 órás versenyen 22 csapat agyalt, alkotott és prezentálta végül az eredményeket.

Hirdetés

Az öt percben kibontott előadások túlnyomó többsége valamilyen formában a környezetfüggő és a felhasználói szokások alapján történő reklámozást, kedvezményrendszert is beépítette megoldásába. Sokan voltak, akik a hűségkártyák átláthatatlan rendszerét kívánták egyszerűsíteni banki gyűjtőalkalmazással, de akadtak inkább vicces, mint reális elgondolások is.

Ez utóbbira példa a minden egyes fizetéskor selfie készítését előíró alkalmazás, amire a készítő csapat (Ollia) szerint azért van szükség, hogy a hónap végén eldönthessük, jó ötlet volt-e az adott vásárlás. Azt találták ki, hogy ha valamelyik tranzakció kapcsán nem tud dönteni a felhasználó, megoszthatja a közösségi oldalakon, kikérve az ismerősök véleményét is. A zsűri szkeptikussága nem törte le a fiatalokat, nem értettek egyet ugyanis azzal, hogy a hibás döntésnek minősített cipővásárlás nem feltétlenül a további vásárlást ösztönzi, esetleg a bolt sem örülne a negatív visszajelzésnek.


[+]

A három díjazott csapat közül bruttó félmillió forintot nyert az AdBank, amelyik "kontextuális banki szolgáltatások" néven egy szabadon márkázható, bankkártya alapú kedvezménygyűjtő platformot álmodott meg. A megoldás lényege, hogy a kereskedők nem férnek hozzá a banki ügyfelek adataihoz, viszont az együttműködés jegyében az automatikus, vásárlási szokások alapján egyénre szabott kedvezményopciók mégis célba találnak.

A második helyért egymillió forinttal jutalmazott Interkoll a social media bevonásával oldaná meg a fogyasztói hitelezést, ami bár számos kérdést felvet, a döntőbírák láttak fantáziát a Facebookon új kanapéra vagy tévére gyűjtő emberek támogatásában.

Az adózás előtt 3 millió forintos fődíjat a Letucci szerezte meg mobilbanki alkalmazásötletével, ez a 18-26 éves korosztályt célozza chatrobotjával, ami személyi asszisztensként segíti a bankszámlanyitást és egyéb banki műveletek elvégzését. A humán támogatással működő robot folyamatosan tanul, ha pedig már ismeri az ügyfél szokásait, termékeket és szolgáltatásokat kezd ajánlani a kereskedelmi partnerek kínálatából.


[+]

A három győztes csapat egyaránt magyar fiatalokból állt, az összesen mintegy 180 fő részvételével lezajlott versenyre a környező országokból is érkeztek résztvevők, a CIB tájékoztatása szerint nagyjából 5 százalékuk volt külföldi.

Szerintünk érdekes volt még a NextLeap ötlete is, az AirFund névre hallgató megoldás, amivel a kártyatulajdonos által meghatározott összegeket csoportosíthat át ismerősei számára, akiknek a rendszer SMS-ben küldi el az azonosítót, amit egy banki terminálba bepötyögve adott ideig készpénz vehető fel. Itt az átfutási idő és a biztonsági kockázatok szúrtak szemet a zsűrinek, utóbbira egyébként egy kiegészítő PIN kódos megoldása már volt is a versenyzőknek.

Azóta történt

  • Programozóversenyt indít az SAP

    A vállalat a saját technológiája népszerűsítése mellett azzal csábítja a fiatalokat, hogy a részvétel segít a karrierépítésben is.

Előzmények