Hirdetés
A 16-17. századi felekezeti vitairodalmat idéző nyilatkozatháborúba kezdett a UPC Magyarország Kft. és a céget a hálózatából kiinduló spam- és vírustámadások iránti közönyösséggel megvádoló, majd ezért a Nemzeti Hírközlési Hatóságnál (NHH) bepanaszoló filter:max. A két cég sajtóközleményekben üzenget egymásnak, és a nyilvánosság előtt igyekszik megvédeni a nyilvánosság előtt kétségbe vont szavahihetőségét.
Az üzengetést a filter:max kezdte (lásd az előzményekről szóló beszámolónkat), amikor két napja feljelentéssel fenyegette meg a UPC-t, amely válaszul tegnap kikérte magának a vádakat és jó hírnevének megsértése miatt jogi válaszlépéseket helyezett kilátásba. Ezt az it-biztonsági cég nem hagyta annyiban, és még szintén tegnap az állításainak igazát újabb közleményben bizonyította.
Mint írták: a filter:max rendszerét a UPC-hez tartozó egyik IP-címről 2005. december vége óta emailes támadás éri, ami kétségessé teszi, hogy a szolgáltató – amint állította – szűrőkkel akadályozza meg, hogy a hálózatából spam- vagy vírustámadás induljon ki. A biztonsági cég állítja, hogy az esetre telefonon próbálták meg felhívni a figyelmet, de az ügyfélszolgálat emailes bejelentést kért. Ám hiába küldték el levélben is panaszt, a támadások nem szűntek meg – állítják –, miközben a további felvilágosítást az ügyfélszolgálat több alkalommal is elhárította. Ezek után, január 12-én döntött úgy a filter:max, hogy bejelentést tesz az NHH-nál, melyet másolatban megküldtek a UPC vezérigazgatójának is. A cég azóta is regisztrálja a UPC-s címről érkező támadásokat.
„Sajnálom, hogy a UPC ebből nem azt szűrte le, hogy működésében javításra van szükség, hanem ehelyett alaptalan vádaskodásba kezdett. A tények magukért beszélnek, ennél többet az ügyhöz nem is érdemes hozzátenni. Ha bejelentésünkkel annyit elérünk, hogy bármelyik szolgáltató a rendszeréből induló támadásokat komolyan veszi, akciónk már megérte” – mondta az eset kapcsán Böröcz Gergely, a filter:max ügyvezetője.