Átadták a Bosch Budapest Innovációs Kampuszt

Hazánk legújabb gépjárműtechnológiai fejlesztőközpontjában egy 90 ezer négyzetméteres új komplexumban folyik majd a munka.

A 70 milliárd forintos beruházás, melynek építési munkálatai 2018-ban kezdődtek, a Robert Bosch Kft. része, a Budapesti Fejlesztési Központ kampuszának kibővítése.

„A Bosch neve 136 éve egyet jelent az élenjáró technológiákkal. A Bosch Budapest Innovációs Kampusz jól mutatja, hogy Magyarország – számos tehetséges és jól képzett mérnökével – egyre fontosabb szerepet játszik vállalatunk globális fejlesztési és gyártási hálózatában, az »Életre tervezve« szlogen jegyében létrehozott technológiák születésében. A Budapesti Fejlesztési Központ az elmúlt években a Bosch egyik zászlóshajójává, a nemzetközi autóipar egyik innovációs vezetőjévé vált” – mondta el az átadón dr. Stefan Hartung, a stuttgarti székhelyű vállalatcsoport igazgatóságának elnöke.

Hirdetés

Csúcstechnológia 90 ezer négyzetméteren

A Budapesti Fejlesztési Központ létszámát tekintve a Bosch egyik legnagyobb európai fejlesztési központja. Ma mintegy 3000 szakember – programozók, villamosmérnökök, gépészmérnökök, fizikusok – dolgozik fejlesztéseken a Gyömrői úton.

A Bosch Budapest Innovációs Kampusz 1800 újgenerációs munkahelynek ad otthont, és 14 ezer négyzetméternyi műszeres kutató- és tesztlabor, egy különleges kültéri tesztpálya és egy csúcstechnológiás óriás tesztcsarnok is megtalálható a komplexumban, melyek a vállalatnál zajló szerteágazó technológiai fejlesztéseket szolgálják. „Az új Bosch Budapest Innovációs Kampusz meghatározó szerepet játszik elektromobilitási és automatizált vezetési megoldásaink fejlesztésében. Az új kampusz létrejöttét a Bosch csoport dinamikus hazai növekedése és újgenerációs fejlesztési projektjei indokolták” – fogalmazott dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban.

Autós tesztpálya önvezető- és elektromobilitási rendszerek számára

Az új kampusz fontos része az egyedülálló felszereltségű 10 ezer négyzetméteres műszeres tesztpálya. Itt ellenőrzött körülmények között, a legkülönbözőbb útfelületeken, többféle szimulációs helyzetben tudják mérni és finomhangolni a jövő járműveinek ultrahang-, radar- és kameraalapú vezetéstámogató rendszereit. A zárt tesztpálya saját üzemanyag- és elektromos töltőállomással rendelkezik, sőt speciális pályavilágítási rendszert is kiépítettek a szürkületi és éjszakai fényviszonyok valósághű modellezéséhez.

Rezgésmentesített óriás tesztcsarnok

A kampusz egyik különlegessége az akár több kamion egyidejű befogadására is alkalmas tesztcsarnok, ahol precíziós óriás mérőkamrák segítségével zajlik majd a jövő személy- és tehergépjárműveinek fejlesztése, tesztelése. A tesztcsarnokban a repülőgépiparban és az űrtechnológiában használt speciális berendezések a környezeti rezgéseket teljesen kiszűrve biztosítanak különösen nagy pontosságú mérést a gépjárművek finomszenzorai számára.

A kampuszban az építészeti tervezés során különösen nagy hangsúlyt helyeztek a kreatív gondolkodást, inspirációt segítő közösségi terek létrehozására, a tárgyalókat az online egyeztetések profi lebonyolítására is alkalmas legmodernebb technikával szerelték fel. A munkavégzésre és feltöltődésre nemcsak az épületen belül, hanem a tetőkertben kialakított közösségi térben és az épületet körülölelő zöld parkban is lehetőség nyílik. Az alapfunkciók mellett a főépületben megtalálható egy 500 fő befogadására alkalmas, modern konferencia-technológiával felszerelt auditórium is, amely belső rendezvények mellett szakmai, üzleti és művészeti eseményeknek is otthont ad majd.

A beruházás nagyságrendjét jól mutatja, hogy a kampusz parkjában több mint 200 új fát, 40 ezer cserjét és évelő növényt, valamint 1,5 hektárnyi füvet és növénytakarót telepítettek. A 90 ezer négyzetméteres épülethez 46 ezer köbméter betont, 5600 tonna betonvasat, 700 tonna szerkezeti acélt és másfél millió méter elektromos kábelt használtak fel.

Azóta történt

Előzmények