Hirdetés

Meglepően magas negyedéves nyereséget jelentett a BlackBerry

Nagy várakozás előzte meg a BlackBerry utolsó negyedéves, és egyben most lezárt pénzügyi évének eredményeit. Az elemzők 120-130 millió dollár körüli veszteséget vetítettek előre, ehhez képest a kanadaiak jókora meglepetést okozva 98 millió dolláros nettó nyereséget produkáltak a március 2-ával lezárt pénzügyi év utolsó három hónapjában.

Hirdetés

Az első pillantásra pozitív képet azonban némileg beárnyékolja, hogy ez az eredmény valójában a magas adókedvezményeknek köszönhető – azok nélkül az egykor piacvezető cég  18 milliós veszteséggel zárta volna ezt az időszakot. Az egész évet tekintve sem fest jól a kép, a vállalat 628 millió dolláros veszteséget volt kénytelen elkönyvelni (adókedvezmény nélkül 1,2 millárd), miközben előző évében még 1,16 milliárd dolláros nyeresége volt.

A két hónapja piacon levő BlackBerry Z10-ből eddig egymilliót adtak el, ami az elemzők szerint jó kezdés. További pozitívumként értékelték, hogy a vállalat a BB 10 modellekre való átállást a vártnál sokkal simábban tudja megoldani, és még a régebbi modellekből is szép számmal tud értékesíteni, miközben egyre több piacra vezeti be az új, csúcskategóriás Z10-et. Áprilisban érkezhet a fizikai billentyűzetes Q10 is, ami tovább segítheti a BlackBerry visszatérését a nyereséges működéshez.

A BlackBerry előfizetők száma 3 millióval 76 millióra csökkent, és egyelőre még az árbevétel esését sem sikerült teljes mértékben megállítaniuk, de Thorsten Heins, a vállalat vezérigazgatója bizakodó a jövővel kapcsolatban. „Pénzügyi [szerkezeti] átalakulásunk kiváló volt. Enyhe kifejezés lenne pusztán egyszerű kihívásnak nevezni.” – tette hozzá a cég első embere.

Úgy tűnik, hogy a BlackBerry elkezdett kilábalni a jórészt maga ásta gödörből, amit a fejlesztések hiánya és a piaci változások lassú lereagálása okozott. Az új Z10 eddig kedvező fogadtatásra talált a szaksajtó és a felhasználók szemében is(ez egymillió eladott darab mintegy fele újdonsült BlackBerry felhasználóhoz került), és a nemsokára piacra kerülő Q10 tovább javíthatja a cég egyenlegét és megtépázott renoméját. Az okostelefon-piac úttörői tehát nem adták fel, és még jó ideig alternatívát kínálhatnak a Google és Apple által dominált szegmensben.

Azóta történt

Előzmények