Leépítés a BlackBerry amerikai értékesítési részlegénél

A Wall Street Journal belsős forrásokra hivatkozva írta meg, hogy a BlackBerry több tucat embert bocsátott el az amerikai értékesítési részlegtől a hét elején. A leépítés a WSJ forrásai szerint egy nagyobb karcsúsítási folyamat része, ami már hetek óta folyik a vállalatnál. A gyártó szóvivője megerősítette az értesülést, de további részleteket nem árult el.

Hirdetés

A BlackBerry augusztusban jelentette be, hogy létrehoz egy bizottságot azzal a céllal, hogy minden lehetséges stratégiai lépést alaposan megvizsgáljanak, és lehetőleg még november végéig eldöntsék, mi legyen a néhány éve még piacvezető okostelefon-gyártó sorsa. A teljes értékesítésnél egyelőre valószínűbbnek tűnik, hogy a BlackBerry csak bizonyos divíziókat választ le és ad el, hogy a mostaninál sokkal karcsúbb szervezettel vészelje át a nehéz időszakot.

A Q10 sikertelensége különösen érdekes annak fényében, hogy még mindig több tízmillióan használnak régebbi, billentyűzetes BlackBerry telefonokat – a gyártó és a legtöbb elemző is arra számított, hogy ezek a felhasználók váltani fognak az új modellre. Nagyon úgy fest azonban, hogy ez a terv nem jön (jött) be, a WSJ két újságírója két hete végzett egy kisebb felmérést a mobiltelefon értékesítők körében, ami alapján kiderült, hogy a Q10-re alig van kereslet, és a használtpiacot sem lepték el a régi készülékek, ahogy az a nagyobb modellváltásokkor lenni szokott.

A BlackBerry reménye most a nagyvállalatokban van, melyeknél egy-egy új készüléktípus tesztelése és az azt követő jóváhagyási és beszerzési folyamatok gyakran elhúzódnak, és a gyártó szerint a Fortune 500-as listán szereplő cégek kétharmada már teszteli a BB 10-es modelleket.

Azóta történt

Előzmények