Az autóiparban erősített a BlackBerry

A kiberbiztonsági piacból származó bevétel visszaesett a BlackBerrynél, de az autóiparban jól áll a cég.

A BlackBerry legutóbbi jelentése szerint a második negyedévük során csökkent (7,5 százalékkal, 111 millió dollárra) a kiberbiztonságból származó bevétel, a bizonytalan gazdasági környezet miatt eshetett vissza az ügyfelek költekezése – de a Microsoft, a Citrix és az IBM is egyre komolyabb riválisnak bizonyul.

Javulást a harmadik negyedévre sem várnak, ellenben az autós ügyfeleket is magába foglaló IoT üzletág bevétele 28 százalékkal 51 millió dollárra emelkedett.

A BlackBerry QNX szoftvere már több mint 215 millió autóban van jelen, az EV-trendek jót tettek a cégnek. Az utóbbi időben a BlackBerry ügyfele lett például a Ford, a GM, a Hyundai, de a BMW, Honda, Mercedes és a Toyota is a céggel dolgozott már.

A 600 millió dolláros, mobilokhoz köthető szabadalmaik eladását elhalasztották ugyanakkor, így az árbevételük összesítésben 4 százalékkal 168 millió dollárra csökkent augusztus 31-gyel lezárult negyedévükben.

Előzmények