Bár az irányelvekkel kapcsolatban vannak aggályok, és azért nem biztos, hogy minden dolgozó embert levált az AI, az tény, hogy mindenki mindenbe generatív AI-t épít, különösen a Microsoft.
Joggal merül fel a kérdés: az OpenAI technológiája és a ChatGPT vajon segített a Bingnek piaci részesedést szerezni? Hiszen a Microsoft egyik nem titkolt célja, hogy megzavarja a Google uralmát a keresőpiacon, és így még több bevételhez jusson. A Google évtizedek óta uralja a több mint 120 milliárd dolláros keresőszektort, több mint 80 százalékos részesedéssel.
A Similarweb elemzőcég adatai szerint a Bing oldallátogatásainak száma 15,8 százalékkal emelkedett a február 7-i, AI-alapú verzió bemutatása óta. Ugyanezen idő alatt 1 százalékos csökkenés volt tapasztalható a Google esetében.
A szakértők szerint ez arra utalhat, hogy a nagyon gyors AI-versenyben a Microsoft kerülhetett előnybe, így domináns szereplő maradhat a generatív AI piacán. Sok szakértő már az AI iPhone-pillanatáról beszél.
Szakértők szerint a Bing további felhasználókat szerezhet, főleg akkor, ha a Google késlekedik az AI-alapú újdonságok beépítésével. Utóbbinál a Bard nyilvános tesztje csak a héten kezdődött el.
A Bing az eddigi appletöltések nyolcszorosának is örülhet egyébként globális szinten a Data.ai szerint, a Google kereső app letöltéseinek száma 2 százalékkal csökkentek.
Több elemző szerint a Google túllendül majd a kezdeti nehézségeken, és megtarthatja az uralmát, amit a Yahoo lenyomása óta birtokol.