2019. február 23., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Hírek » Szoftver rovat

Lezajlottak a selejtezők a BeeSmarter versenyen

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: IT café

Az interneten is közvetített döntőt a hétvégén rendezik.

A Magyar Villamosmérnök- és Informatikus-hallgatók Egyesülete (MAVE) a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai és Bionikai Karával (PPKE), valamint a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel (MOME) közösen harmadik alkalommal rendezi meg mobil programozó és app dizájner csapatversenyét, a BeeSmartert, amelynek a 24 órás helyszíni döntője március 7-8-án lesz.

A két kategóriában zajló bajnokság első fordulója – amelyet interneten keresztül adtak be a csapatok – egy selejtező feladat megoldásával kezdődött. A BeeSmarter #3 app dizájner csapatainak egy táblagépes applikációt kellett vizuálisan és működésben is megtervezniük, amivel utcai cégérekről, feliratokról készült fotókra lehet új tipográfiát tervezni. Itt a legjobb ötlettel a „rantottszelet” csapata állt elő. A döntőben rajtuk kívül még 8 csapat vesz részt. A programozó csapatoknak az illetéktelen jelszóhasználat kivédésére kellett alkalmazást írni. A leginnovatívabb módszer a felhasználó biometrikus azonosítása, ahol a biometrikus adatokat a jelszó vagy kód begépelésének „stílusa” adja, ennek a beazonosítása volt a mobil app célja. Ez a feladat az „NSDreamTeam” csapatnak sikerült legjobban, és mellettük 11 csapat jutott még be a döntőbe.

A BeeSmarter #3 középiskolás kategóriában összesen 11 csapat jelentkezett, ahol a feladat a 90-es évekből jól ismert Scrolling Shooter űrhajós játékok újraértelmezése volt mobilplatformra. A legjobb középiskolás csapat az „Team.getInstance()” csapata lett, rajtuk kívül még 5 csapat juthatott be a döntőbe.

Beesmarter verseny

A 24 órás verseny döntőjében a programozó csapatoknak a döntőbe jutott dizájner csapatokkal együttműködve kell mindössze 24 óra alatt megoldani a kiadott feladatokat. A tavalyi évben a csapatoknak egy fantasy kártyajátékot kellett készíteniük mesterséges intelligenciával a hátterében, de idén is változatos és kihívásokkal teli verseny elé állítják a résztvevőket.

Hirdetés

A helyszínen jelen lesz a verseny fővédnöke, Fodor István, Gábor Dénes-díjas villamosmérnök, Szolgay Péter, a PPKE-ITK dékánja, valamint Hegyi Béla tervezőgrafikus, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem tanára. A díjátadón részt vesznek a rendezvényt támogató cégek fontos innovációért felelős képviselői is.

A megnyitót, a bemutatót, valamint a díjátadót streamen közvetítik a szervezők, valamint a verseny alatt folyamatosan webkamerával lehet követni a történéseket, melyeket a Facebookon interaktív bejátszásokkal színesítenek.

A tervezett program:

Március 7. (szombat)

08:00-09:00    Regisztráció

09:40   Megnyitó

10:00   A verseny elindítása (Fodor István, a verseny fővédnöke)

Március 8. (vasárnap)

10:00   A verseny lezárása

10:30-12:00    Megoldások nyilvános bemutatása, értékelése, zsűrizés

12:00-tól         Ünnepélyes eredményhirdetés, díjátadó

12:30-13:00    A „Programozz környezettudatosan!” verseny díjátadója

13:00-tól         Ünnepélyes fogadás

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.