Egyszerűen lekapcsolták a British Airways szünetmentes tápját

Egy karbantartó követett el banális hibát, ami a társaságnak 150 millió fontjába kerülhet. 75 ezer ember rekedt a repülőtereken.

Végre kiderült, mi okozta a British Airways informatikai rendszerének összeomlását. A The Times értesüléseire hivatkozva az MTI azt írja, az egyik alvállalkozó cég karbantartója a légitársaság londoni adatforgalmi központjában kikapcsolta a szünetmentes áramforrást, amely összeköttetésben volt a normál hálózat mellett a vészhelyzeti akkumulátorokkal és a dízelgenerátorral.

Hirdetés

A laphoz egy e-mail is eljutott, amelyben a British Airways információtechnológiai részlegének vezetője tájékoztatja a kollégákat, hogy a szünetmentes egység visszakapcsolása is szakszerűtlenül történt, ami fizikai károsodást okozott az informatikai rendszerben.

A felelőtlen lekapcsolás és visszaállítás elsősorban a Heathrow és a Gatwick reptereken okozott komoly fennakadást, azonban a társaság globális informatikai rendszerét érintette, ezért sok külföldi repülőtéren is leálltak a járatok, a háromnapos hétvége miatt mintegy 75 ezer ember rekedt emiatt a repterek várójában.

Iparági becslések szerint a háromnapos kimaradás miatt a British Airways 150 millió font ( azaz nagyjából 55 milliárd forint) kártérítést fizethet majd. A társaság már korábban jelezte, hogy a pórul járt utasok étkezését, tömegközlekedési- és szállodaszámláit átvállalja.

Előzmények