Kiterjesztette tegnap hozott tilalmát az indiai kormány: az Uberrel szemben hozott tiltást az összes Újdelhiben szolgáltató, azonos elven működő (tehát kizárólag alkalmazáson keresztül, interneten rendelhető) majdnemtaxi társaságra bővíti.
Hirdetés
Újdelhi közlekedési osztálya közleményben tudatta, hogy minden olyan egyéb közlekedési vállalatot/taxit betiltanak, ami webes technológián keresztül működik, „ők, akik nem vették észre, hogy amit tesznek nem legális Újdelhi területén, ameddig erre nem kérnek és kapnak különleges jogosítványt és engedélyt a város közlekedésügyi osztályától.”
Sem az Uber, sem az Ola (a másik nagy, helyi netes taxicég) nem kommentálta a döntést, miközben a WSJ megjegyzi, hogy az Easy Cab, a Mega Cab, a Meru Cab, a Chanson Cab, a Yo Cab és az Air Cab az indiai hatóságok által továbbra is engedélyezett szolgáltatók közé tartoznak, bár ezek a cégek rendelkeznek hivatalos taxis engedélyekkel is.
Csak pár nappal azután, hogy Kalanick felelősségteljesebb és átgondoltabb vállalatot ígért, Indiában kiderült, hogy olyan sofőrök dolgoznak az Uber soraiban, akik között jogerősen elítélt, illetve jogosítvánnyal nem rendelkező is akadt. De ez nem volt elég, az Egyesült Államokban is sikerült komolyat hibázni szinte ezzel egyidőben, a portlandi indulás után pár nappal (pénteken kezdtek, hétfőn történt az eset) a Portland városi közlekedési iroda vizsgálni kezdte az Uber működését, legszívesebben betiltanák mindaddig, míg a sofőrök nem szerzik meg a taxisoknak egyébként kötelező személyszállítási jogosítványt.
A portlandi közlekedésiek kérték a városvezetést hogy hivatalosan is tiltsák ki az Ubert a városból, addig pedig szorgalmasan büntetgetik a felbukkanó sofőröket illegális személyszállítás miatt. Amikor valakit uberezésen kapnak, a vállalatot 1 500, a vezetőt pedig minimum 2 250 dolláros büntetést kapnak. Ha csak napi 1-2 engedély nélküli taxist lekapcsolnak, már éves szinten millió dolláros bevétele lehet a városnak - fejtegeti a TechCrunch.
A mostani problémák sora egyértelműen az Uber és a hozzá hasonló, közösségi elven alapuló személyszállítással foglalkozó internetes vállalkozások tapasztalatának hiányából fakad, de korábban magát az elvet is támadták sokan. A taxisok az állásukat is féltették, Franciaországban elfajultak a tüntetések, Németországban pedig be is tiltották az Ubert, ahogy hétfőn Újdelhiben is. Magyarországon PÁV engedélyt ugyan nem, de erkölcsi bizonyítványt és érvényes B kategóriás jogosítványt kérnek a leendő Uber-sofőröktől, akik a központilag meghatározott viteldíj nagyjából feléért szállítják utasaikat. Persze itthon sem zökkenőmentes a történet, a minisztérium sortüzet nyitott az Uberre.