Hirdetés

Az OTP is vizsgálja a PPO-ügyet

A rendőrség nyomoz, a hatóságok vizsgálódnak, s ma már az OTP Bank is megszólalt az internetes kereskedelmet (ezen belül az online fizetési megoldásokat is) károsan érintő PPO-ügy kapcsán. Az MR1 Kossuth Rádió riporterének sikerült megkérdezni a bank illetékesétől: milyen alapon hívta le a PPO nevű cég 110 ezer ügyfelének két és fél ezer forintját? Hogy lehet az, hogy az internetes szolgáltatásokat értékesítő cégnél az ügyfelek olyan bankkártya adatait is ismerték, amelyekbe nekik nem lett volna joguk belenézni?

A jelek szerint valahogy mégis elmentették a PPO-nál ezeket az adatokat. A PPO honlapján olvasható szabályzat alábbi mondata igen érdekes: "Fontos, hogy a megadott adatokat a PPO semmilyen formában nem tárolja, hiszen a fizetést az OTP Bank Internetes Fizetés szolgáltatásán keresztül intézi." Kérdés tehát, hogy a 2008 novembere előtt regisztrált panaszosok esetében hogyan tudott a PPO úgy tranzakciókat indítani, hogy előtte nem mentette le az adatokat?

Az OTP felvette a kapcsolatot a PPO-val, és egy-két napon belül találkoznak, hogy megoldást keressenek a problémára – mondta az MR1 Kossuth Rádió érdeklődésére a pénzintézet kártyaüzletágának ügyvezető igazgatója, Hargitainé Várhegyi Teréz. A PPO-átutalásokat nem ugyanúgy tudják letiltani a cég ügyfelei, mint például egy közműcég korábban jóváhagyott számlaterheléseit.

Az OTP azért egyeztet az online mobilegyenleg-feltöltést és elektronikus autópályamatrica-vásárlást is értékesítő céggel, mert a hazai pénzintézet az, amely technikailag közreműködik a PPO ügyfelei és a szolgáltatók közötti pénzügyi műveletekben. Ezekre egyébként a PPO-nál regisztrálók, bármilyen banknál van is a számlájuk, a PPO internetes oldalán keresztül adtak megbízást, a bankkártya-adataik megadásával. Mivel az átutalásokhoz vagy a lemondáshoz is egy ekkor generált, és a PPO birtokában lévő azonosítóra van szükség, ezért ugyancsak a cég weboldalán kellene lemondani a szerződést. Erre azonban nincs mód, hiszen ez az oldal állítólag hónapok óta nem érhető el.

Az ügyfeleknek tehát nem maradna más, mint saját bankjuknál kezdeményezni azt, hogy ne vonják le a PPO által kért összegeket, ám ez a bankok felügyeletét is ellátó PSZÁF szóvivője szerint nem lehetséges. Binder István hozzátette: a konkrét ügyet a PSZÁF is áttekinti, és segíti más hatóságok vizsgálatát.

A különböző internetes fórumokon, köztük a Prohardver fórumán is, számtalan vélemény hangzott el a Magyarországon eddig példátlan online pénzügyi tranzakcióról, ahol a hazai kereskedelmi bankok minden különösebb gyanú nélkül vették tudomásul, hogy ügyfeleik pénze egy gyanús svájci cég számláján landolt. A kulcsmondat a PPO.hu ÁSZF-ében olvasható: „...a PPO Light csomag regisztrációs díja a PPO díjszabása szerint kerül automatikus recurring módon levonásra a bankkártya regisztrációt követően”. A fórumozók véleménye megegyezik abban, hogy a pénzintézetek is ludasak, hogy ügyfeleik tájékozatlanok voltak a veszélyekkel kapcsolatban, nem hangsúlyozták kellően az online fizetési módszerekben rejlő kockázatokat, s arról sem voltak konkrét ismereteik a felhasználóknak, mi is az a recurring-mód, amivel külön engedély nélkül elvihetik a pénzüket.

Forrás: MR1 Kossuth Rádió

  • Kapcsolódó cégek:

Azóta történt

Előzmények