Az online szerepjáték vezetett a gyilkossághoz a való világban?

Hirdetés


Harc a végsőkig

Egy ukrán online játékosra feltehetőleg 15 év börtön vár, mert a – való világban – úgy megverte egyik szövetségesét, hogy az belehalt sérüléseibe.

Január 12-én 20–30 szenvedélyes Lineage II-játékos találkozott Moszkva egyik belvárosi kávéházában – számolt be a sajtónak az eseményekről Olga Tatarinova, a nyomozás vezetője. A középkori világot imitáló játékban a különböző karaktereket kialakító játékosok szövetségekbe, klánokba tömörülve küzdenek meg ellenfeleikkel, s a később letartóztatott ukrán üzletember, Alexandr Ponamorenko, aki a RedSquad elnevezésű klán tagjaként, DVP néven Európa egyik legerősebb játékosának számít, szintén megjelent a találkozón. A kávéházban azonban döbbenten tapasztalta, hogy egyik legnagyobb – természetesen játékbeli – ellenfele és riválisa (akiről az orosz Habrahabr.ru annyit derített ki, hogy Kirill a keresztneve, s a játékban a Shtai nicket használja) szintén jelen van a gyűlésen. Ők ketten már számtalanszor folytattak agresszív hangvételű vitákat a játék fórumában, s a kávézóban sem kellett sokat várni, hogy kettejük között kialakuljon egy durva veszekedés. Majd – miután elhangzott a „Gyere ki! Majd kint megbeszéljük!” felhívás – Kirill és Ponamorenko vitájukat verekedéssel folytatták. A történet ezek után is a kocsmai összetűzések forgatókönyvét követte, mert az egyetemista Alexandr Bljoskin, Ponamorenko játékbeli szövetségese, de a való világban Kirill barátja, megpróbálta a verekedőket lecsillapítani, ám a feldühödött ukrán egy ütéssel földre küldte a békítőt. A tanúvallomások az ezt követő eseményekről már különböző változatokat tartalmaznak, Ponamorenko valószínűleg addig rugdalta Bljoskint, amíg bele nem fáradt. A súlyosan sérült fiú végül négynapos kórházi kezelés után belehalt sérüléseibe.


Ellenfelek és szövetségesek
Forrás: www.lineage2.com

A Lineage II az egyik legnépszerűbb MMORPG- (massively multiplayer online role-playing game) játék, a gyártó, a dél-koreai NCsoft novemberi jelentése szerint világszerte összesen 14 millióan léptek már be eddig, bár az aktív játékosok száma ennek csak töredéke. Ilyen súlyos eset nagyon ritka – nevezetes egy kínai ügy, amikor a Legend of Mir 3 egyik résztvevője került börtönbe riválisa megöléséért –, de online játékok kapcsán már többször előfordult a való világban is incidens – a legemlékezetesebb eset az volt, amikor 2003-ban a dél-koreai bajnokságon az orosz Counter-Strike-csapat összeverekedett a franciákkal.

A történtek feltehetően nem tesznek majd jót sem a játékok kedvelőinek, sem a játékgyártóknak, hiszen az utóbbi időben a „való világ” politikusai közül sokan több országban is igyekeznek azzal a populista jelszóval támogatókat szerezni, hogy tiltsák be az erőszakot tartalmazó számítógépes játékokat.

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:

Azóta történt

Előzmények