Az online hirdetés még mindig jó üzlet

Hirdetés


Messze még a vége...

Az online hirdetésekre fordított összeg 2006 harmadik negyedévében elérte a 4,2 milliárd dollárt, s ez 33 százalékkal több, mint a tavalyi év hasonló időszakában – áll az Interactive Advertising Bureau (IAB) és a PricewaterhouseCoopers kedden kiadott jelentésében.

Az elmúlt évek felméréseiből kiderül, hogy a hirdetési piac növekedése némiképp lassul, mert a ezek az adatok körülbelül 2 százalékpontos emelkedést jeleznek. Tavaly a harmadik negyedévi összeg 3,1 milliárd dollár volt, amely 33,9 százalékkal több a 2004-es eredményhez képest, s 4,7 százalékkal magasabb a 2005-ös második negyedévihez hasonlítva, míg a 2004. év második negyedévében a 4,1 milliárdos kiadás 5,5 százalékos emelkedést jelentett.

Sheryl Draizen a felmérést végző IAB alelnöke és általános igazgatója szerint az online hirdetési piac a csökkenő terjeszkedés ellenére is erőteljes és dinamikus: „Úgy vélem, hogy nagyon-nagyon erős évet fogunk zárni. Véleményem szerint hihetetlenül gazdag negyedik negyedévre van kilátás, a piaci szereplők most fogják begyűjteni jövedelmük java részét.” A szakember szerint a kisebb mértékű növekedés szezonális jellegű, hiszen a július és az augusztus kereskedelmi szempontból mindig is alacsony termékenységű. Emellett egy meghatározó nagy online birodalom, a Yahoo! is visszaesett, s ezt sem szabad figyelmen kívül hagyni.

Előzmények