Az internet miatt kevesebbet tévézünk

Az internetes videók elszaporodásának kísérőjelensége, hogy az emberek kevesebb időt töltenek tévénézéssel – derül ki egy most publikált brit közvélemény-kutatásból. A BBC számára 2070 fő megkérdezésével készített felmérés adatai szerint azok 43 százaléka, akik legalább hetente egyszer néznek videoanyagokat interneten vagy mobilon, kevesebb időt tölt a televízió előtt. A megkérdezettek háromnegyede vallotta, hogy többször néz videókat online vagy mobilon, mint egy évvel korábban. Igaz, rendszeresen még mindig csupán 9 százalék teszi ezt, miközben a válaszadók kétharmada egyáltalán nem él online videóval, és az elkövetkező 12 hónapban nem is tervez ezen változtatni.

A kutatás eredményeiről beszámoló BBC felhívja a figyelmet arra, hogy Nagy-Britannia ezen a téren le van maradva az Egyesült Államokhoz képest, ahol a saját műsorok rendszeresen megjelennek a csatornák honlapján vagy az olyan boltokban, mint amilyen az iTunes. A briteknél a helyzet jövőre változhat, minthogy a BBC, az ITV és a Channel 4 is decemberben kezdi meg a tévéműsorok internetes publikálását.

A kutatásból az is kiderül, hogy az internetes vagy mobilos videó sokkal népszerűbb a fiatalok körében: a 16-24 éves korosztály 28 százaléka hetente többször is néz ilyesmit. A 25-44 év közöttieknél ugyanez az arány már csak 10 százalék, 45 év felett pedig mindössze 4 százalék volt.

Azóta történt

Előzmények