Az internetes videók elszaporodásának kísérőjelensége, hogy az emberek kevesebb időt töltenek tévénézéssel – derül ki egy most publikált brit közvélemény-kutatásból. A BBC számára 2070 fő megkérdezésével készített felmérés adatai szerint azok 43 százaléka, akik legalább hetente egyszer néznek videoanyagokat interneten vagy mobilon, kevesebb időt tölt a televízió előtt. A megkérdezettek háromnegyede vallotta, hogy többször néz videókat online vagy mobilon, mint egy évvel korábban. Igaz, rendszeresen még mindig csupán 9 százalék teszi ezt, miközben a válaszadók kétharmada egyáltalán nem él online videóval, és az elkövetkező 12 hónapban nem is tervez ezen változtatni.
A kutatás eredményeiről beszámoló BBC felhívja a figyelmet arra, hogy Nagy-Britannia ezen a téren le van maradva az Egyesült Államokhoz képest, ahol a saját műsorok rendszeresen megjelennek a csatornák honlapján vagy az olyan boltokban, mint amilyen az iTunes. A briteknél a helyzet jövőre változhat, minthogy a BBC, az ITV és a Channel 4 is decemberben kezdi meg a tévéműsorok internetes publikálását.
A kutatásból az is kiderül, hogy az internetes vagy mobilos videó sokkal népszerűbb a fiatalok körében: a 16-24 éves korosztály 28 százaléka hetente többször is néz ilyesmit. A 25-44 év közöttieknél ugyanez az arány már csak 10 százalék, 45 év felett pedig mindössze 4 százalék volt.
Az internet miatt kevesebbet tévézünk
- Írta: Barna József
- Forrás: BBC
Azóta történt
-
Bill Gates még öt évet ad a hagyományos tévének
Bill Gates szerint a következő évtizedben már csak ósdi, megmosolyogni való dolognak tartjuk a mai televíziót.
Tech 17
Előzmények
-
Magyar YouTube-klónt indított a UPC
A kábeles szolgáltató a legjobb alkotásokat a tévében és egy fesztivál keretében is bemutatja.
Közösségi média 0
-
Letöltések a YouTube-ról
Egy apró program segítheti a felhasználót a YouTube Flash Movie-jainak letöltésében.
Szoftver 58
-
A Google nem tart a perektől
A Google Video és a YouTube bizonyos tartalmai miatt perlik ugyan a keresőcéget, de a vállalat állja a sarat.
Közösségi média 0
-
Elindult a Ziddio, egy új videomegosztó oldal
A Comcast, az USA legnagyobb kábeltelevíziós szolgáltatója meg kívánja hódítani az internetes piacot is.
Közösségi média 0
Percről percre
ph Letesztelhettük a Sharp 4K felbontású, 50 hüvelykes, Google TV okos rendszert használó televízióját.
gp Ez a taktikai játék egy szépen illusztrált középkori kódexen margóin zajló csatákat mutat be – főszereplői pedig a sok száz éves firkákban és vázlatokban megálmodott lények.