Hirdetés

Az idén eljön Európába a Microsoft Zune

Hirdetés

A Microsoft elégedett a Zune hordozható médialejátszó egyesült államokbeli értékesítési adataival, és a készüléket a hozzá tartozó szolgáltatásokkal még az év vége előtt bevezetheti az európai piacra is – mondta a cég marketingigazgatója a Reuters beszámolója szerint. Jason Reindorp ugyanakkor tisztában van vele, hogy az iPoddal önmagát újra kitaláló Apple-lel versenyezni nem egyszerű feladat. „Mélyen beépültek erre a piacra, de a mi kezdeti lépéseink is bizalomra adnak okot” – mondta egy Franciaországban zajló zeneipari konferencián.

Reindorp hangsúlyozta, hogy a Microsoft egyelőre nem áll készen az európai premier hivatalos bejelentésére, de jelezte: erre várhatóan még 2007 vége előtt sor kerül. „Az iparág karácsonytól karácsonyig tartó ciklusokban működik. A termékbevezetés következő hulláma valószínűleg az idei ünnepi szezonra esik majd” – fogalmazott. A marketingvezető azt is elmondta, hogy az európai premier előtt alaposan felmérik majd a helyi igényeket, és az eredmények ismeretében finomhangolják majd a készüléket és a szolgáltatást.

Az USA-ban tavaly novemberben bemutatott Zune 10,2 százalékos piaci részesedést ért el a helyi piacon a 30 gigabájtos zenelejátszók szegmensében – tette hozzá –, és a cég nagy valószínűséggel teljesíteni tudja célkitűzését, hogy a júniussal véget érő üzleti évben túladjon az egymilliomodik gépen. „Nem csak loholni akarunk az Apple nyomában. Realisták vagyunk, és van egy hároméves tervünk arra, hogy hogyan vessük meg szilárdan a lábunkat a piacon” – mondta Reindorp.

A 7,6 centiméter átmérőjű színes kijelzővel, 30 GB-os merevlemezzel, FM-rádióval és wifi-képességgel rendelkező, fehér, fekete és barna színben gyártott Zune egyedi jellemzője, hogy vezeték nélküli kapcsolatba tud lépni más Zune lejátszókkal, amelyekre zenéket, fotókat vagy videókat tud küldeni. Az így megosztott dalokat a fogadó – a felhasznált jogkezelő rendszerrel megvalósított korlát miatt – három napig, de legfeljebb három alkalommal hallgathatja meg. A wifis küldözgetés ezért csak védett WMA fájlokkal működik, de a zenészek saját dalaik esetében még így is letilthatják ezt a lehetőséget. A lejátszó a Zune Marketplace online médiabolttal együtt mutatkozott be: utóbbiban az egyesült államokbeli felhasználók darabonként 99 centért vagy havi 15 dolláros előfizetésért vásárolhatnak zeneszámokat.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények