Az EU leendő határára IP telefonokat telepítenek

Lengyelország határőrségének, mint az Európai Unió leendő tagjának jobb és komplexebb kommunikációs rendszer kiépítése volt a feladata újabb pénzforrások ráfordítása nélkül. A határőrségnek frissítenie kellett telefonrendszerét és biztonságos hálózati hozzáférést kellett kialakítania a legfontosabb adatbázisokhoz, mivel az EU leendő határának biztosítása sokkal szigorúbb ellenőrzést és csúcstechnológiájú kommunikációs hálózatot igényel.

A megoldást a Cisco IP kommunikációs rendszerének telepítése jelentette, amelyet a lengyel távközlési szolgáltató, a Telekomunikacja Polska üzemeltet. A tökéletes hangkommunikáció érdekében a lengyel határőrség több mint 6500 Cisco 7900 sorozatú IP-telefont helyez üzembe. A készülékek LCD-kijelzőik segítségével további (például XML alapú) információs szolgáltatások biztosítására is képesek. A CallManager nevű szoftver és az IP alapú hangmenü- (IVR-) rendszere Cisco 7800 Series Media Convergence Servereken fut, a Cisco 3700 sorozatú Multiservice Access Routerek pedig a redundáns Frame Relay összeköttetésekkel kapcsolják össze a határőrség telephelyeit. Továbbá hibatűrő távoli telephelyi telefonszolgáltatásokat is biztosítanak, ami azt jelenti, hogy ha a WAN-kapcsolat leáll – vagy a telefonok elvesztik a kapcsolatot a CallManagerrel –, akkor a routerek elvégzik a híváskezelési feladatokat.

A biztonságos internet-hozzáférés érdekében a lengyel határőrség dedikált PC-ket használ, amelyek egy titkosított kapcsolaton, a Cisco alapú virtuális magánhálózaton (VPN) keresztül érik el az internetet. Ezzel a VPN technológiával a szervezet az összes forgalmat képes továbbítani ugyanazokon a WAN-kapcsolatokon, mégis el tudja választani a nyilvános internet-forgalmat a belső forgalomtól, mindezeken túl pedig a hangforgalom is titkosítható, ami különösen fontos szempont a határőrség munkájában.

Bár az IP-kommunikációs megoldásának telepítése még folyamatban van, a megtakarítások máris kézzelfoghatók. Immár IP alapú a központ és a regionális irodák közötti hangforgalom fele, illetve a távoli határállomások közötti forgalom teljes egésze. A belső hívásokért a szervezet átalánydíjat fizet a szolgáltató felé, a kihelyezett üzemeltetés pedig további adminisztrációs megtakarításokat eredményez. Lévén a költségek minimalizálása elsődleges szempont, a lengyel határőrség meglévő telefonkábeleinek nagy részét fel tudta használni az IP alapú telefonáláshoz. A határmenti ellenőrzőpontokat a Cisco Long-Reach Ethernet (LRE) kapcsolataival szerelték fel. Az új megoldás révén a lengyel határőrség egy sor korszerű, a hang- és adatkezelést egyesítő XML alkalmazást is tud használni, mint például egy központi címtárat az összes határállomáson, amelyen keresztül bármely alkalmazott megkeresheti kollégájának adatait és felhívhatja a telefonról.

A mostani rendszer teljes üzembe helyezése után a lengyel határőrség tovább kívánja racionalizálni működését, bővíteni szolgáltatásait. A továbbiakban tervezik egy interaktív webes portál fejlesztését az állampolgárokkal folytatott kommunikáció és a vízumigények feldolgozásának javítása érdekében, mindemellett pedig szó van egy hálózatos e-oktatási rendszer elindításáról is.

Azóta történt

Előzmények