Hirdetés

2017. augusztus 19., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Hírek » Biztonság rovat

Az ausztrál betegigazgatási szoftver veszélyes és nem felel meg a célra

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: ZDNet

Négy évig fejlesztették, sok pénzt öltek bele, az orvosok mégis elégedetlenek. Az egészségügyi miniszter szerint nincs nagy gond.

Új, elektronikus nyilvántartási rendszert kezdett bevezetni az Australian Medical Association (AMA) Dél-Ausztrália nyilvános kórházaiban. A 422 millió ausztrál dollárba (86,25 milliárd forint) kerülő megoldás azonban közel sem biztos, hogy jó lesz arra, amire kitalálták.

Hirdetés

248 alkalmazottnak küldték ki a kérdőíveket, köztük tapasztalt orvosoknak és nővéreknek, akik értékelték a vállalati betegigazgatási rendszert (EPAS). Az eredmények meglehetősen elkeserítőek: közel 40 százalék nyilatkozott úgy, hogy az új aktarendszer rossz, 30 százalék szerint a betegek ezzel a megoldással klinikailag nem lesznek biztonságban, 20 százalék pedig kifejezetten károsnak tartotta a megoldást. Olyan vélemények kerültek leírásra, mint az "ez a legrosszabb egészségügyi szoftver, amivel valaha dolgoztam", vagy a "meggyőződésem, hogy ez veszélyes, hiányos és hibás".

"Az AMA következetesen támogatja az elektronikus orvosi kartonok koncepcióját, de a tagjaink szerint az EPAS nem felel meg az elvárásoknak és hibákat generál" - nyilatkozta William Tam professzor, az AMA elnöke, aki kritikusan fogalmaz: "persze számítani lehet rá, hogy problémák adódnak, de négy évnyi fejlesztés után azt gondolná az ember, hogy ennek többségét kijavították már."

Az egészségügyi miniszter eközben abban reménykedik, hogy a kérdőívet kitöltők nem reprezentálják a széleskörű egészségügyi munkaerőt, az EPAS pedig néhány gyerekbetegségtől eltekintve ellátja feladatát és majd megszokják.  Erre kicsi az esély akkor, amikor a felmérés alapján potenciálisan életveszélyt lehet előidézni a szoftverrel azáltal, hogy hibás adatokat is elfogad a rendszer, amiket bizonyos esetekben nem is jó helyre ment.

Vannak, akik szerint még így is jobb ez a megoldás, mint a papíralapú, ahol szintén be lehet írni hibás adatokat a rossz helyre, míg mások szerint nagyon nincs így rendben a dolog, hiszen az újításnak pont az ilyenektől kellene mentesítenie a dolgozókat. Szintén gondot okoz, hogy a megkérdezettek jelentős része 25-30 százalékos hatékonyság-romlást jegyzett fel, igaz még szokják a digitális megoldást.

Hirdetés

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.