Az akkubalhé nem ártott a notebookoknak

Hirdetés

Bár a gyártók – kiváltképp a leginkább érintett Sony – tartott attól, hogy nyár végi akkumulátor-visszahívási hullám kikezdi az elterjedt lítiumion technológia és ezzel párhuzamosan általában a notebookok iránti vásárlói bizalmat, az incidens nem csökkentette a vásárlási kedvet. Legalábbis ez derül ki az IDC most publikált – 500 vállalati és 200 magánfelhasználó megkérdezésével végzett – felméréséből. A válaszadók 85 százaléka úgy nyilatkozott, hogy a fiaskó egyáltalán nem befolyásolja notebookvásárlási döntéseit, és csupán 15 százalék vallotta azt, hogy változtat vásárlási tervein. Ez azonban általában csupán márkaváltást jelent, nem általában a noteszgépek iránti bizalom elvesztését.

Az IDC szerint a gyártók lecserélése a piaci viszonyok átrendeződését hozhatja magával, nyilvánvalóan elsősorban a vállalati szektorban, ahol nagy tételben folyik beszerzés. „A megkérdezettek egy kisebb része azt jelezte, hogy változtat márkapreferenciáján, ami azt jelenti, hogy a gyártók előtt lehetőség nyílik új ügyfelek megszerzésére” – magyarázta Richard Shim, a piackutató vezető elemzője.

Amint az ismert, a nyár végén – néhány látványos, nagy sajtónyilvánosságot kapott laptoprobbanásos eset után – a jelentős PC-gyártók egymás után jelentették be, hogy becserélik a notebookjaiban használt Sony-akkumulátorokat, mert azok túlmelegedhetnek és ritkán meg is gyulladhatnak. A Dell, az Apple, az IBM-Lenovo, a Toshiba, a Fujitsu Siemens, a Panasonic és végül, de nem utolsósorban a Sony egyes hordozható számítógépeit érintő visszahívási akcióban 9,6 millió akkut cserélnek le világszerte. A japán vállalat 51 milliárd jent különített el a visszahívás költségeinek fedezésére, és többek között erre hivatkozva nyirbálta meg 62 százalékkal az idei éves profit-előrejelzését.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Azóta történt

Előzmények