Tegnap adtunk hírt arról, hogy az AVG vírusirtója egy hiba következtében bizonyos körülmények között egy Windows rendszerfájlt is vírusnak tekintett, ezért a tájékozatlanabb felhasználók kárt okozhattak saját rendszerüknek. Ma megkeresett bennünket a cég képviselője, s levelében megírta, hogy: „A probléma vitathatatlanul létezik, de a súlyossága korántsem akkora és olyan általános, mint ahogyan azt cikkük bemutatja. A jelenség csak bizonyos nyelvi verziójú Windows XP esetén, amennyiben azt nem frissítették rendszeresen jelentkezik. A Magyar és Angol nyelvű Windows XP esetén a frissítések meglététől vagy elmaradásától függetlenül a probléma egyáltalán nem jelentkezik.”
Az AVG emellett arra kérte lapunkat, hogy közleményüket tegyük közzé, melyben pontos tájékoztatást adnak a problémáról. Kérésüknek természetesen helyt adunk, s az alábbiakban szó szerint közöljük az állásfoglalást.
Az AVG sajtónyilatkozata a frissítéssel kapcsolatos problémákról
Az AVG aktívan dolgozik azon, hogy orvosolja azokat a problémákat, amelyeket néhány felhasználó tapasztalt a közelmúltban az AVG 7.5 és AVG 8.0 kereskedelmi és ingyenes termékei frissítéseinek telepítése után. Számos felhasználó, akik a Windows XP meghatározott nyelvi és program verzióját használták tévedésből egy olyan figyelmeztető üzenetet kaptak, mely szerint rendszerük user32.dll állománya trójai programmal fertőzött és az AVG felajánlotta ennek a Windows XP működéséhez elengedhetetlenül szükséges fájl törlésének lehetőségét. A probléma kizárólag az user32.dll régi, 5.1.2600.3099 verzióját tartalmazó Holland, Francia, Olasz, Portugál és Spanyol nyelvű Windows XP esetén jelentkezik.
Más nyelvi verziókat, tehát a Magyarországon leggyakrabban használt Magyar, illetve Angol nyelvű, valamint nyelvi verziótól függetlenül a rendszeresen frissített Windows XP rendszereket a jelenség nem érinti. Az user32.dll jelenlegi legfrissebb verziója 5.1.2600.5512, amely 2008. május óta tölthető le a windowsupdate szolgáltatáson keresztül.
Azokon, akik szembesültek a problémával az AVG lépésekkel segít:
- Azonnali, módosított frissítőcsomag.
- Információs oldal létrehozása a probléma megoldását leíró lépésekkel.
A következő címekről ugyancsak letölthetők megfelelő javítócsomagok:
- http://www.avg.com/support/HotTopics1574 FalsePositiveuser32.dll
- http://www.avg.com/support/HotTopics1574 FalsePositiveuser32.dll – fix tool
Akik a problémát nem tudják önerőből megoldani, azokat kérjük, hogy forduljanak egy AVG viszonteladóhoz vagy gyakorlott számítógép használó ismerősükhöz.
A javítócsomag futtatása után az AVG frissítését elindítva a probléma teljesen elhárul.
Az AVG ezúton is elnézést kéri azon ügyfeleinek, akiknek akaratán kívül kellemetlenséget okozott az említett frissítés. Folyamatosan dolgozunk, hogy elhárítsuk az esetleges problémákat és megvédjük ügyfeleink számítógépeit a minden támadástól még mielőtt azok általuk érzékelhetővé válna.