Az autógyártók szeretnék egyszerűbbé tenni a hozzáférést a vezeték nélküli technológiához, továbbá elkerülni az autón belül alkalmazott technológiai megoldások miatti, költséges jogi pereket – ezért több mint egy tucat gyártó, köztük a Toyota, a Stellantis, a Hond,a a Renault és a Nissan is aláírt egy olyan platformmal, amely 51 tech cég licenceit közvetíti.
Az autógyártók, beszállítók és tech cégek között jelenleg is nagy vitát vált ki, hogy kinek kell viselnie a licencköltségeket.
A független Avanci licencpiacon keresztül az autógyártók 2G, 3G és 4G technológiát kaphatnak a Nokia, Ericsson és Acer jóvoltából, a technológia adott a navigációtól kezdve az önvezetős elemekig. Az Avanci autónként 20 dollárt kér el, ezt osztja szét a szabadalmak tulajdonosai között.
Elméletileg ez a modell lehetővé teszi, hogy elkerüljék az olyan jogi csatákat, mint ami a tech szektorra, az Apple-re, a Samsungra és a telekomcégekre jellemző – itt jellemzően egyenként tárgyalnak licencekről. A szakértők szerint az autóiparban ez lehetetlen lenne.
Az elmúlt években elhúzódó per bontakozott ki egyébként a Mercedes-Benz – Daimler és a Nokia között, de a Volkswagent is megtámadta az Acer a 4G és a licenckérdés miatt.
Név nélküliséget kérő szakértők szerint a szektorban a beszállítók jellemzően a tervezéshez szükséges szabadalmakkal foglalkoznak, a többit a tech cégek inkább az autógyártókkal intéznék. Az Avanci egyébként az 5G-szabadalmakró is hamarosan megállapodik, az persze drágább lesz az ügyfeleknek.