A pittsburgi Carnegie Mellon Egyetemen Yaser Sheikh vezetésével egy olyan fejlesztésbe fogtak, mely siker esetén lehetővé tenné az autósoknak, hogy „átláthassanak a falakon”, ami bizonyos közlekedési helyzetekben valóban igen hasznos lehetne.
Természetesen nem valamiféle új átvilágítási módszerről van szó (melyet például egy iPhone-alkalmazás, a zseniális promócióval kínált Nude It ígér), hanem az úgynevezett kiterjesztett valóság (augmented reality – AR) technológiájának egy újabb felhasználási módjáról – számolt be róla a New Scientist.
A japán Denso vállalat általtámogatott új megoldás prototípusa két kamerát használ, melyek közül az egyik a sofőr nézőpontját rögzíti, a másik pedig a takarást nyújtó épület, tereptárgy mögött lévő terület képét, majd egy szoftver felvett tájékozódási pontok segítségével összekombinálja a két képet, s végeredményként egy olyat ad, melyen az adott épület áttetszőnek tűnik a vezető szempontjából. A fejlesztés még nagyon az elején tart, komoly problémát okoz például, hogy a rejtett terület képének elforgatásakor a lehető legkisebb legyen a torzítás.
Ha megoldásokat találnak a gondokra, akkor végül természetesen elő kell állítani az autóba szerelhető változatot: valahogy úgy nézne ki az előzetes elképzelések szerint, hogy az autóban található videoprocesszor fogná az út mentén elhelyezett kamerák rádiójeleit, majd a generált képeket kivetítené a szélvédőre. De maguk a fejlesztők is elismerik, hogy tengernyi még a megoldandó feladat, a megfelelő adatátviteli sebesség elérésétől a valós idejű feldolgozásig számtalan nehézséggel néznek szembe, a szériában szállított „átvilágító rendszer” még nem a közeljövőben jelenik meg a gépkocsikban.
A projekt eddigi eredményeit október végén, a kiterjesztett valóság technológiájával foglalkozók konferenciáján és kiállításán, az ISMAR-on mutatják be a floridai Orlandóban.