Hirdetés

Új médiaóriásként egyesül az AT&T-féle WarnerMedia és a Discovery

Így vennék fel a harcot a rivális Netflix és Disney+ platformokkal, közben pedig óriási nyomást gyakorolnak a többi szereplőre a 43 milliárd dolláros üzlettel. Az új óriás neve WarnerDiscovery lehet.

Az AT&T a pletykák után rövid időn belül hivatalosan is bejelentette, hogy megválik a médiaüzletágától, így a WarnerMedia és a Discovery tévévállalat egyesülnek.

Az új médiaóriás várhatóan jobban tud majd küzdeni a Netflix és a Disney ellen. Meg nem erősített, belülről származó információk szerint az új médiaóriás neve végül WarnerDiscovery lesz.

A 43 milliárd dolláros üzlet keretében rengeteg filmes és tévés tartalom, csatorna kerül egy kalap alá. A WarnerMedia kezében van például az HBO, a CNN, a Cartoon Network, a TBS, a TNT, a Warner Bros. filmstúdió, továbbá rengeteg világhírű franchise, mint például a Harry Potter vagy a Batman. A Discovery alatt is rengeteg közismert adó fut (HGTV, Animal Planet, Food Network, TLC), továbbá a két félnek saját streamingplatformja is van az HBO Max és a Discovery+ formájában.

A két óriás igazgatótanácsa már jóváhagyta az üzletet, jelenleg a hatóságokra várnak, hogy zöld utat kapjon az egyesülés. Az új céget, amelynek WarnerDiscovery lehet a neve, a Discovery vezére, David Zaslav vezeti majd.

A WarnerMediát egyébként még 2016. októberében, 85,4 milliárd dollárért vette meg az AT&T, az üzletet sokáig ellenezte az amerikai kormány, de végül sok bírósági vita után 2018-ban engedélyezték. Szakértők szerint a mostani üzlet egy trend része, hiszen az AT&T februárban vált meg a DirecTV-től, egy hónapja a Verizon pedig eladta az AOL-t és a Yahoo-t.

A „WarnerDiscovery” a Disney után a világ második legnagyobb médiavállalata lesz, 132 milliárd dolláros üzleti értékkel a Financial Times szerint. A közös működési stratégiával 3 milliárd dolláros éves költséget spórolhatnak, amit tartalomgyártásba forgatnak majd vissza. A programokra a Netflixnél is többet, 20 milliárd dollárt költenek majd. Zaslav szerint olyan tartalmakra van szükségük, amiket annyira imádnak az emberek, hogy hamarabb fizetnek azokért, mint a vacsorájukért vagy a tetőért a fejük fölött.

Az HBO Max és a Discovery+ sorsáról még nincsenek konkrétumok, de nagy az esély rá, hogy egyesítik a két platformot, 200 ezer órányi tartalommal. Az üzlet 2022 közepén zárulhat le, vagyis a változások időbe telnek.

Addig azonban távozhat a WarnerMedia ügyvezetője, Jason Kilar, akit állítólag kihagytak a döntésekből, és csak a napokban szerzett tudomást a változásokról. Az amerikai streamingplatformok jelentette nyomás hatására egyesül továbbá a francia TF1 és M6, így szeretnék biztosítani a tévé jövőjét és a francia tartalomgyártás függetlenségét.

Elemzők szerint az AT&T és a Discovery üzlete hatalmas nyomást gyakorol minden streamingcégre, a kisebbek nagyon szorult helyzetbe kerülhetnek. Beszélnek továbbá arról is, hogy a WarnerDiscoveryt úgy alakítják, hogy a jövőben könnyebben eladható legyen.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények