Már hivatalosan sem 4G-s az új iPad

A fogyasztók, illetve a fogyasztóvédelmi hatóságok nyomására egyes országokban átnevezte az új iPad mobilhálózatra is csatlakozni képes változatát az Apple. Az ügy annak kapcsán robbant ki, hogy a modellt a vállalat „Wi-Fi + 4G” jelzéssel hozta forgalomba, noha az a beépített modem által támogatott frekvenciasávok miatt kizárólag az Egyesült Államokban, illetve Kanadában kiépített egyes LTE-hálózatokkal kompatibilis, míg a világ más országaiban – köztük Magyarországon – csupán 3G-s mobilinternettel használható.

A vállalat ellen felhasználói panaszokra az Egyesült Királyságban és Ausztráliában is vizsgálatot indított a fogyasztóvédelem. Ezek hatására a cég először pontosította a termékről szóló tájékoztatást, felhívva a figyelmet arra, hogy az iPad Wi-Fi + 4G ezekben az országokban nem használható LTE-hálózatokon, végül a hétvégén úgy döntött, eltávolítja a termék nevéből a kifogásolt részletet. Azóta a mobilinternet-kapcsolatra képes modell neve az angolszász országok hivatalos weboldalain „iPad Wi-Fi + Cellular”. A terméket az Apple meglepetésre az Egyesült Államokban is átnevezte.

A mobilinternetre felkészített új iPad hivatalosan a 700 és 2100 MHz-es frekvenciasávon nyújtott LTE-szolgáltatással kompatibilis, és csak az amerikai AT&T, Verizon, illetve a kanadai Bell, Rogers és Telus hálózatain képes a legfeljebb 73 Mbps letöltési sebesség elérésére. A távközlési terminológiában szigorúan véve egyébként az első generációs LTE sem nevezhető negyedik generációs (4G) technológiának, noha maguk a szolgáltatók is előszeretettel reklámozzák így ezeket a szolgáltatásaikat.

Magyarországon egyelőre kizárólag a T-Mobile nyújt kereskedelmi LTE-szolgáltatást, mely Budapest egyes területein érhető el csupán. Az operátor hálózata az 1800 MHz-es frekvenciasávon működik, így szintén nem használható az új iPaddel. Magyarországon azonban továbbra is a régi, 4G-re utaló nevén árulják a készüléket mind az apple.hu weboldalon, mind a prémium viszonteladóknál. Noha a forgalmazók hivatalosan nem nyilatkoznak az üggyel kapcsolatban, úgy tudjuk, egyelőre nem kaptak utasítást arra, hogy át kell nevezniük a terméket.

Itthon azonban nem is panaszkodnak a felhasználók a „megtévesztő” név miatt. Lapunk megkereste a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot (NFH) és a Gazdasági Versenyhivatalt (GVH) is, és mindkét helyen arról tájékoztattak, hogy ebben az ügyben ezidáig nem érkezett fogyasztói bejelentés.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények