Áttörés: az Apple először nyomta le a Nokiát

Hirdetés

A Strategy Analytics piackutató cég tegnap közreadott jelentése szerint az elmúlt, harmadik gazdasági negyedévben a mobileszközök piacán az Apple eredményesebb volt, mint az egyébként piacvezető Nokia. A jelentés nem az összeladásra vagy a bevételre utal, hanem arra, hogy a harmadik negyedévben az Apple az iPhone-on keresztül 1,6 milliárd dolláros, míg a Nokia a telefonok kapcsán „csak” 1,1 milliárdos profithoz jutott hozzá – ez az adat különösen azért érdekes, mivel az Apple csak két éve lépett be a mobilpiacra, s ma is csak 2(!) százalékos a részesedése a világpiacon az eladott készüléket illetően (az Apple 7,4 millió iPhone eladásával produkálta a rekordprofitot, míg a Nokia összesen 108,5 millió telefont értékesített az adott negyedévben).

A cég elemzői ugyanakkor hozzáteszik az eredményekhez, hogy 2010-ben valószínűleg változásra kell számítani, mivel a Nokia a számára eddig „viszonylagos kudarcként” minősíthető amerikai stratégiáján több ponton is változtat, támadni fognak. E jóslást az alapozhatja meg, hogy a finn cég vezetői tisztában vannak az erős versenyhelyzettel, s már több stratégiai, a forgalmazás várható növekedést hozó tárgyalást kezdtek meg az amerikai szolgáltatókkal, új termékeket vezetnek be, melyek következtében eredményesen vehetik fel a versenyt az Apple-lel hazai pályán is. (A világpiacon jelenleg 38 százalékkal a legnagyobbak, de az Egyesült Államokban eddig körülbelül csak 10 százalékot tudtak elérni.)

A Nokia uralkodó szerepe a világ más részein megkérdőjelezhetetlen, az Egyesült Államokban viszont egy hazai innovatív céggel, az Apple-lel kell megküzdeniük – s ez kifejezetten jót tesz a versenynek és a fejlesztéseknek (amivel például vele jár, hogy jelenleg épp egy szabadalmi vitába bonyolódtak a cégek – ahogy az ilyenkor szokás).

Azóta történt

Előzmények