Ingyentokot márpedig nem adunk az iPhone-hoz!

Hirdetés

A vadonatúj iPhone 4-ről nem csak azért szólnak a hírek, mivel óriási kereskedelmi siker, hanem a nevezetes antennabotrány miatt is. Világosan még mindig nem látni, hogy pontosan miről is van szó, cikkek tucatjai, elemzések sorozata jelent meg már, szenvedélyes viták zajlanak blogokban, fórumokon a jelenségről (tanulságos elolvasni az Appleblog bejegyzését és a hozzászólásokat): vannak, akik egyértelműen bizonyítottnak látják a konstrukciós melléfogást, de akadnak szép számmal olyanok is, akik minimum hájpnak, esetleg az Apple ellen szervezett tudatos lejárató kampánynak vélik az eseményeket. Egy fogyasztóvédelmi perekre szakosodott amerikai ügyvédi iroda mindenesetre úgy ítélte meg, hogy sikerrel vihet végig egy eljárást, ezért csoportos keresetet nyújtottak be a vállalat ellen.

iPhone 4

Ha a technológiai kérdést félre is tesszük egy kicsit, azt nehéz kétségbe vonni, hogy a hívei által kifejezetten felhasználóbarátnak tartott cég az ügy kommunikációja során komoly hibákat vétett, elég csak Steve Jobs kissé arrogáns levelére utalni. S úgy tűnik, ez a tendencia folytatódik, mivel tegnapelőtt a boygeniusreport.com nyilvánosságra hozott egy olyan belső körlevelet, amelyben az Apple ügyfélszolgálatosait, munkatársait igazítják el, hogy miképpen viselkedjenek az antennaproblémával hozzájuk forduló vásárlókkal. Ez a brosúra a következő fő pontokat tartalmazza:

  • az iPhone 4 wifimegoldása minden eddig termékükénél jobb, a tesztek szerint az antennája jobb minőségű, mint a 3GS-é
  • minden mobiltelefonra jellemző az, hogy ha a felhasználó bizonyos helyeken (feltehetően az antennánál) megérinti, akkor romlik a vétel minősége, ez természetes ennél a technológiánál
  • ha jelcsökkenést tapasztal a felhasználó a 3GS-nél, akkor kerülje el a készülék jobb alsó sarkának megérintését, ha a 4-esnél történik, akkor a bal alsó sarok megfogását nem ajánlják
  • a tok (az Apple saját terméke, a Bumper) használata megoldja a problémát
  • ez ügyben nem vállalnak jótállást
  • a munkatárs próbálja ki készüléket
  • az Apple nem biztosít ingyenes tokot a készülékhez

Az Apple láthatóan nem ismeri el komoly, különleges problémának az antennagondokat, de azért – ahogy számtalan oldalon felhívták rá a figyelmet – antennamérnököket keresnek felvételre.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények