Megváltoztatta az EU-s alkalmazásboltjának irányelveit az Apple, hogy elkerülje az EB vizsgálatának következtében esetlegesen rá kiróható büntetést. Így a fejlesztők az ügyfeleikkel már az App Store-on kívül is kommunikálhatnak.
Hirdetés
Az EB még júniusban vádolta meg törvénysértéssel az Apple-t, szerintük a legtöbb üzleti feltétel mellett az Apple csak kimenő linkekkel engedi a fejlesztőket dolgozni, vagyis az appokba tehetnek egy linket, ami átirányítja a fogyasztót egy weboldalra, ahol szerződhet velük.
Az Apple szerint a fejlesztők innentől kezdve bárhol közölhetnek és hirdethetnek ajánlatokat, nem csak a saját oldalukon, ahová az appból kellett eljutni.
Cserébe újabb díjakat követel az Apple. Lesz egy 5 százalékos, kezdeti díj az új felhasználók szerzéséért, valamint egy 10 százalékos áruházszolgáltatási díj minden eladáshoz, amit bármilyen platformon végrehajtanak az appból érkező felhasználók, 12 hónapon belül az app telepítésétől számítva. Jelenleg pedig alap technológia díjat, csökkentett hozzájárulási díjat (a digitális termékek és szolgáltatások App Store-on keresztüli eladása után), valamint a fizetési és kereskedelmi szolgáltatásokra vonatkozó opcionális díjat számol fel a cupertinói vállalat. A két új díj a középsőt váltja fel.
A Spotify, amely háborúban állt az Apple-lel a téma miatt, elemzi az Apple változtatását, de a szóvivőjük szerint első ránézésre az akár 25 százalékos alapkommunikációs díjjal az Apple megint teljesen felrúgja a DMA alapkövetelményeit.
Az EB korábban kritizálta, hogy az Apple díjat kér az új felhasználók szerzéséért. Elenzik a mostani változtatásokat, és figyelembe veszik a piac, fejlesztők visszajelzését.
A DMA keretében az első vád az Apple-t érte, és akár az éves, globális árbevételük 10 százalékának megfelelő összegre is büntethetik a céget.