Mégsem lesz autója az Apple-nek

Egy elhúzódó válság után a jelentősen megcsappant fejlesztőgárda inkább egy autótípustól független rendszer kialakításán dolgozik.

Habár korábban több jel is arra mutatott, hogy az Apple komolyan beszáll az autóiparba is, a Bloomberg hírügynökség úgy tudja belső forrásból, hogy egy új stratégia jegyében radikálisan, jelentős mértékű leépítéseket is tartalmazóan leszámoltak korábbi ambícióikkal, a titokzatos saját autó tervét pedig végképp feladták.

Hirdetés

A név nélkül nyilatkozók azt közölték, hogy az autóipari fejlesztéseket végző mintegy ezer emberből több százat áthelyeztek máshová, illetve sokan önként távoztak az elmúlt hónapokban. Az átalakulás mögött az áll, hogy a kutatási terület új vezetése a vállalaton belül Project Titan néven ismert projektet átalakította, és mostantól egy típusfüggetlen autonóm vezetőrendszer fejlesztése került a fókuszba, ugyanis ez nagyobb rugalmasságot biztosít számukra – akár még az is megtörténhet, hogy ha felelevenítik a saját autó tervét, akkor ott is alkalmazhatják. A források szerint az Apple vezetése az autós csapatnak a jövő év végét szabta meg határidőként: az önvezető rendszer akkori állapotától teszik majd függővé a folytatás irányát.

A Titan projektet az Apple igen nagy reményekkel indította meg 2014-ben, erőteljes toborzással szedték össze a szakembereket, hogy a 2020-as évek elejére előállhassanak egy saját járművel, melytől titokban azt várták, hogy legalább akkora dobás lesz az autóiparban, mint annak idején az elektronikában az iPhone volt. Ám – ahogy a források elmondták a hírügynökségnek – 2015 végén belviszály tört ki a vezetésben a továbbhaladás irányáról, ez eszkalálódott, és 2016 elején a projekt vezetője, a Ford korábbi Forma-1-es mérnöke és az iPod koncepciójának megalkotója, Steve Zadesky elhagyta a Titant – igaz, maradt a vállalatnál.

Az új vezető, Dan Riccio, majd a nagy tekintélyű menedzser, Bob Mansfield döntötték el az irányváltást. Mansfield elmondta egy csapatgyűlésen, hogy a Tesla fejlesztési modellje számukra nem megfelelő, ezért új koncepciót alakítottak ki. Ezek után kezdődött meg a csapat erodálódása, augusztusban és szeptemberben egyesek önként mentek el, másokat kirúgtak, áthelyeztek. Ez azt jelenti, hogy a tervezett autó operációs rendszerén dolgozó szoftvermérnökök közül több mint 120, a hardvertervező mérnökök közül pedig több száz távozott, köztük az Apple-veterán John Wright, a szoftvertervezők vezetője is. A maradók az autonóm rendszer fejlesztésén dolgoznak.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények