Kerüli az AI szót az Apple, de fejest ugrott a technológiába

Ügyelt rá az Apple, hogy ne emlegesse az AI buzzwordöt, ennek ellenére csendben minden termékét és szolgáltatását kitömte vele. Tim Cook szerint pedig remek értékét képvisel a 3499 dolláros Vision Pro, de nem biztos benne, hogy a vásárlók megengedhetik maguknak.

Az USA, az EU és Kína nagy szabályozási törekvései ellenére a befektetők és cégek továbbra is mindent az AI-őrület jegyében tesznek, így azt hihetnénk, mindenki ezen a buzzwordön lovagol. Az Apple érdekes módon figyelt rá, hogy ne említse a kifejezést, szót a fejlesztői konferenciáján – ennek ellenére az új termékeit és szolgáltatásait csendben kitömte azzal.

Hirdetés

Ez szöges ellentétben van azzal a stratégiával, amit például a Microsoft vagy a Google választott: még a rendezvényeken és befektetőknek szóló találkozókon is folyamatosan a hype kezeléséről és az AI felkarolásáról beszélnek.

Néhány példa az új AI-funkciókra:

  • az Apple naplós appja gépi tanulással tesz javaslatokat a fotók, helyadatok, zenék és egyebek alapján
  • AI-alapú nyelvi modell és gépi tanulás segít szöveges javaslatokat tenni írás közben, a felhasználó stílusához igazodva, a diktálás is fejlődött
  • az élő hangüzenetet neurális engine működteti, élőben feliratozva mindent
  • az iPadOS 17 gépi tanulással azonosítja a PDF-ekben a mezőket a gyors kitöltéshez
  • telefonáláskor, FaceTime és élő beszélgetések során is be lehet írni, amit mondani akar valaki, a rendszer kisegítő funkciója pedig felolvassa azt
  • ha problémát jelent valakinél a beszéd, létrehozhat olyan hangot, mint a sajátja
  • a gépi tanulás útján az iPhone még több fotót ismer fel emberek, kutyák és macskák kapcsán
  • a macOS Sonoma a Presenter Overlay révén videokonferencia során kézmozdulatra indít chatreakciókat és mutatja a felhasználót a megosztott tartalmakon felül
  • személyre szabott audioélményt ígér az AirPods-szoftverfrissítés, automatikusan változó médiabeállításokkal a környezeti feltételek és preferenciák alapján (például automatikusan csökkenő hangerő és csökkentett háttérzaj)

A nagy dobás

Az Apple AI helyett „transformer language modelt”, gépi tanulást és ML-t emlegetett a törekvései kapcsán. Sokak szerint a legnagyobb durranása az AI-alapú Vision Pro AR-headset lett, erről megoszlanak a vélemények, de egyértelmű, hogy nagy távlati terveket szőtt az Apple, amit mi sem bizonyít jobban, mint a Mira nevű AR-startup mostani felvásárlása (a cég más vállalatoknak és az USA hadseregének is gyártott headseteket).

Remek értéket képvisel a 3499 dolláros headset, mondja Tim Cook

Az elemzőket is lenyűgözte a Vision Pro technológiája, de a többségük úgy látja, évekbe telhet, mire elterjedtebb lesz, ennek egyik fő gátja pedig a 3499 dolláros ár. Ez mindenesetre az első igazán új termék az Apple Watch óta, és Tim Cook szerint ez hozhatja el az új korszakot, aminek a neve spatial computing: ebben már a digitális tartalom átfedésbe kerül a valódi, fizikai világgal, és minden úgy változhat meg, mint az iPhone kapcsán.

Ezzel kapcsolatban sokaknak erős kétségeik vannak, az elemzők között is: egyrészt ilyen magas árat sokan nem tudnak vagy nem akarnak megfizetni, másrészt nem mindenki gondolja úgy, hogy szórakozáson kívül másra is jó ez az egész. És vannak olyanok, akik sok tapasztalás vagy elvek útján, de nem is kérnek az effajta „életből”.

Az AR-piac erősen gyerekcipőben jár, de Tim Cook szerint már a 3499 dolláros Vision Pro is remek értéket képvisel. Abban viszont ő maga sem biztos, hogy az emberek megengedhetik maguknak.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények