Hirdetés

Eléri a 133 milliárd dollárt a két nagy alkalmazásbolt forgalma

A mobilalkalmazások piaca folyamatosan nő, de már nem a korábbi robbanásszerű mértékben.

A 2020-as évhez képest közel 20 százalékos növekedéssel, hozzávetőlegesen 133 milliárd dolláros forgalommal fog zárni idén a Google Play és az App Store, a mobilos alkalmazások két legnagyobb piaca – állapítja meg felmérésében Sensor Tower adatelemző cég.

Az árbevétel kiszámításánál a vásárlásokat, a prémium vásárlásokat, illetve az alkalmazásokon belüli előfizetéseket vették figyelembe.

Sensor Tower
[+]

Az első alkalommal történő alkalmazástelepítések száma fél százalékkal nőtt tavalyhoz képest, kb. 143,6 milliárdra.

A globális számokat nézve a felhasználók 85,1 milliárd dollárt költöttek el az App Store-ban (17,7 százalékos éves növekedés), a Google Play esetében ez az adat 47,9 milliárd dollár (23,5 százalékos éves növekedés).

A bevételi listavezető alkalmazás összességben – akárcsak tavaly – a TikTok (beleszámítva a kínai iOS-változatot, Douyint is). Ugyanakkor ha csak a Google Playt nézzük, itt a Google One az első.

Sensor Tower
[+]

Az első telepítések száma 2020-hoz képest alig változott (142,9/143,6 milliárd). Ha a két boltot nézzük, akkor az Apple-nél a TikTok vezet (745,9 millió), a Google-nál a Facebook (500,9 millió).

Ha az alkalmazások egyik fő típusát nézzük, akkor azt látjuk, hogy a mobilos játékokra a felhasználók 89,6 milliárd dollárt költenek idén (12,6 százalékos éves növekedés), ami a teljes költés 67,4 százaléka – az App Store-ban a bevételek 61,5 százalékát jelentik a játékok, a Google piacterén pedig 78 százalékát.

Sensor Tower
[+]

A legjövedelmezőbb játék iOS-en a Tencent Honor of Kingse (2,9 milliárd dollár), Androidon a Moon Active Coin Mastere (912 millió dollár).

A letöltésekben a PUBG Mobile, illetve a Garena Free Fire állnak az élen.

Sensor Tower
[+]

Előzmények