Hirdetés

2019. május 19., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Hírek » Mérleg rovat

Apple: mindent eladunk, amit gyártunk

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: IT café

Tim Cook fogalmazott így a negyedik negyedéves adatok publikálása előtt, amikor az iPhone-eladásokról kérdezték. A bevétel 12 százalékkal nőtt, pedig sem az iPod, sem az iPad nem pörgött igazán.

Az Apple nyilvánosságra hozta a 2014 június 28-tól szeptember 27-ig tartó időszak pénzügyi eredményeit. Ezekből kiderül, hogy nem csak a független elemzők becslését (37-40 milliárd dollár), de az Apple saját várakozásait is (39,85 milliárd dollár) jócskán felülmúlta. A tavalyi év azonos időszakához mérve 12 százalékos növekedéssel 42,12 milliárd dollárt könyvelhetett el a vállalat.

Hirdetés

A nyereség is szépen alakult, 1 milliárd dollárral több lett, mint egy évvel korábban. 7,5 milliárdról 8,5 milliárdra nőtt. Ebben főleg az iPhone megdöbbentő eladási adatai állnak. 39,3 millió iPhone talált gazdára a negyedévben, ez 16 százalékos növekedés, illetve 1,3 millióval nagyobb szám, mint amit korábban vártak.

Szépen erősödik a Mac-részleg is, az eladott 5,52 milliós darabszám 21 százalékkal több az előző évhez képest, és közel ennyivel több az elemzők által várt 4,6 milliónál is. Ezzel szemben a 13 százalékkal kevesebb iPad fogyott, mint tavaly, 12,3 milliót sikerült eladni. Az iPodok értékesítése tovább zsugorodott, ebből „mindössze” 2,64 millió darabot sikerült eladni, ez 24 százalékos csökkenés, ám még ennél is rosszabbra számítottak, 2,08 milliót vártak az elemzők.

Apple: 2014 negyedik negyedév

Az iPhone sikere mellett tehát a legnagyobb meglepetést a Mac üzletág sikere jelentette, ami erősebb, mint valaha. Néhány éve már temettük az asztali gépeket és a notebookokat, ehhez képest az iPad került hullámvölgybe, míg az Apple 1995 óta nem látott részesedést szerzett a PC-piacon.

Újságírói kérdésre Tim Cook azt felelte, az iPad első négy évében kétszer annyit sikerült belőle eladni, mint az iPhone készülékekből az életpálya azonos időszakában. Hozzátette: a gyengébben teljesítő piacokon az iPad-vásárlók 50 százaléka először vesz ilyen gépet, az erősebben teljesítő piacokon ez az arány 70 százalék.

Hogy ebből mi következik? Cook szerint nyilván az, hogy az emberek még jobban hozzánőttek az iPadjüköz mint az iPhone-hoz tették, ez pedig lassabb frissítési ciklusokat eredményezhet.

Hirdetés

Gyártók, szolgáltatók

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.