Hirdetés

Bekeményítettek az olaszok: milliárdos büntetés az Amazonnak

A közelmúltban az Amazon is kapott már komoly bírságot, de nem maradt ki az Apple és a Google sem.

Az olasz versenyhatóság (Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato – AGCM) ma jelentette be, hogy az Amazon 1,128 milliárdos büntetést kapott versenyellenes üzleti gyakorlat, a domináns piaci pozícióval történő visszaélés miatt.

Az eljárás nyomán elkészített 250 oldalas jelentésben az AGCM részletezi a büntetéshez vezető eredményeket. A lényeg dióhéjban: az Amazon a szerződési feltételek erős differenciálásával arra kényszerítette a harmadik feleket, a külsős eladókat, hogy a vállalat saját logisztikai szolgáltatását (Fulfillment by Amazon – FBA) vegyék igénybe a sajátjuk helyett. Amennyiben a partnerek nem így tettek, nem vehettek részt az Amazon Prime hűségprogramjában, ami jelentős hátrányokat jelentett, ugyanis a Prime minősítést összekapcsolták az FBA-val, így pl. aki nem volt Prime-tag, annak árui nem jelentek meg az Amazon árukínálatában a nagy akciók idején stb.

De nem ez az egyetlen megkülönböztetés: ha a kereskedő az FBA-t használja, akkor a termékoldalakon a vásárlói kosárnál kiemelve jelenik meg az ajánlata, ingyenes kiszállítással (ezt a Prime-tagság biztosítja) – amennyiben nem fizet elő az FBA-ra, akkor úgy elrejtik az oldalon az ajánlatát, hogy az érdeklődő roppant nehezen találja meg, ha egyáltalán.

A büntetésen kívül az Amazonnak ki kell dolgoznia egy új, méltányosabb együttműködési rendszert a harmadik felekkel Olaszországban.

Az Amazon visszautasította a versenyhatóság döntését, fellebbezni fognak, mivel szerintük a büntetés indokolatlan és aránytalan.

Előzmények