Hirdetés

Bagóért adja a tabletjét az Amazon

Kindle FireA héten négy új Kindle készüléket mutatott be az e-könyvek és az e-könyv-olvasók piacán egyaránt piacvezető Amazon.com. Az amerikai vállalat által most leleplezett termékarzenálból a legnagyobb érdeklődés a színes, LCD-kijelzővel szerelt Fire tabletet övezte, melynek várható megjelenése és technikai paraméterei hónapok óta foglalkoztatták a nemzetközi szaksajtót.

Mint kiderült: a világ legnagyobb internetes kereskedőcége által bejelentett, az Egyesült Államokban majd november 15-től kapható táblagép nem feltétlenül lesz az Apple iPad riválisa, mert annál valamivel szűkebbre szabták a felhasználási lehetőségeit. A Kindle Fire ugyanis elsősorban egy, az Amazon digitális tartalomkínálatának fogyasztására kihegyezett médialejátszó.

Azt, hogy mások a hangsúlyok, mint az androidos táblagépeket fejlesztő riválisoknál, Jeff Bezos elnök-vezérigazgató is kiemelte. „Ők azért nem voltak sikeresek, mert pusztán tableteket csináltak, szolgáltatások nélkül” – mondta.

Hirdetés

Android-alapok

A Google Android operációs rendszer egyedi verzióját futtató Kindle Fire 7 colos IPS-kijelzővel rendelkezik, kétmagos, 1 GHz-en futó Texas Instruments OMAP processzort, 512 MB RAM-ot és 8 GB flashmemóriát tartalmaz. A készülék csak wifin keresztül képes az internetre kapcsolódni, nem lesz – legalábbis egyelőre – 3G-s kiadása, és kamera sincs benne, e hiányosságokat azonban kompenzálhatja, hogy mindössze 199 dollárba kerül. Ez jelenleg messze a legalacsonyabb ár a tabletek között, 300 dollárral kevesebb, mint amennyibe a legolcsóbb iPad kerül, de a még a Barnes & Noble Nook Color e-readerre is ráver 50 dollárt.

Noha a készüléken Android fut, alkalmazásokat letölteni, vásárolni nem az Android Marketből, hanem az Amazon saját alkalmazásboltjából lehet. Ebben a vállalat által a Kindle Fire számára tesztelt appok érhetők el, jelenleg ezekből néhány ezer van, de az Amazon ügyelt arra, hogy több húzónév – köztük az Angry Birds vagy a Cut the rope – már a bejelentéskor elérhető legyen.

A tablet felhasználói felülete a felhasználó által megvásárolt médiatartalmak és appok böngészésére szolgál, itt lehet választani az elérhető elektronikus könyvek, magazinok, képregények, filmek és zenék közül. Ezek nem feltétlenül a készülék szerény kapacitású háttértárán találhatók: mind elérhető az Amazon felhőjében, ahonnan – ha van internetkapcsolat – bármikor letölthetőek, és a szinkronizálás a felhővel teljesen automatikusan zajlik. Ez a szolgáltatás ingyenesen jár a hardverhez.

Új böngésző

A gépen az Amazon saját fejlesztésű, WebKit-alapú böngészője, a Silk fut, mely – hasonlóan az Opera Minihez – az erőforrás-igényes műveleteket távoli szervereken végezteti el. A szoftver a weboldalak tartalmának függvényében dinamikusan osztja el terhelést a tablet és a felhő között, mindezt azért, hogy a gépen zökkenőmentes legyen a böngészés. A megoldás velejárója, hogy a technológiának köszönhetően az Amazon nyomon tudja követni a felhasználó böngészési szokásait, és az így elkészített profilt fel is használja a vásárlási tippjeihez.

A vállalat egyben bemutatta e-papírt használó könyvolvasója új generációs modelljeit is, melyek már billentyűzet nélkül kerülnek forgalomba. (Ezekről részletesen beszámolt testvérlapunk, a Prohardver.) Az új Kindle a hirdetéseket megjelenítő Special Offers kiadásban mindössze 79 dollárba kerül, míg a reklámmentes verzióért 109 dollárt kell leszurkolni. A cég érintésérzékeny kijelzővel szerelt modelleket is piacra dobott Kindle Touch és Kindle Touch 3G néven, ezek 99 (vagy reklámok nélkül 139), illetve 149 (vagy 189) dollárért vásárolhatók meg.

Azóta történt

Előzmények