Alapértelmezetté teszi a lejárt domainek hosszabbítását a DotRoll

Az emberek gyakran elfelejtik rendezni a webcímeik sorsát, ezért a cég előzékenyen magától kiállítja a díjbekérőt két héttel a lejárat előtt.

Alapértelmezetté teszi az automatikus hosszabbítás funkciót a DotRoll. A mai naptól kezdődően az új domain regisztrációk és az átregisztrációk esetében a lejárat előtt 15 nappal automatikusan kiállításra kerül a díjbekérő, de ennek kiegyenlítéséig nem történik meg a hosszabbítás.

Hirdetés

A cég az ügyfelek kérésével és a véletlenül lejárt szolgáltatásokból eredő problémákkal indokolja a döntést, egyben arra kéri a felhasználóit, amennyiben valaki nem akar hosszabbítani, vagy nem biztos a dolgában, legalább 15 nappal a lejárat előtt kapcsolja ki a funkciót. A már meglévő, korábban regisztrált domainek esetében nem kerül módosításra a beállítás, tehát ha az ügyfél igényli, magának kell bekapcsolnia.

Hogy mennyire nem magától értetődő, hogy az ember emlékezzen a webcímének megújítására, kiváló példákat láthattunk az elmúlt években. A google.com egy percre került ki a Google irányítása alól (egy szemfüles alkalmazott 12 dollárért regisztrálta be magának), előtte nem sokkal pedig a GIMP címét felejtették el időben hosszabbítani. Az amerikai Oakland városának is meggyűlt a baja a határidőkkel, április közepén került ki a domain irányításuk alól.

A .hu végződésű domainek egyébként lejártukat követően egészen sokáig, 105 napig nem számítanak szabad címnek, eddig a korábi tulajdonosé a jog, hogy pótolja az elmaradást. Az .eu végződésűek esetében ez a kapu 41 napig van nyitva, a többi nemzetközi címnél azonban csak 35 napja van a feledékeny tulajnak.

Előzmények