Hirdetés

2017. szeptember 24., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Hírek » Tech rovat

Az autósokat is utolérik a reklámok

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: IT café

Mindent tudni akarnak, és fognak is. A hivatalos indoklás a felhasználó kényelme, elégedettségének növelése, de azért bőven akadnak kockázatok is.

Az Adobe közleményben jelentette be, hogy Experience Cloud platformján új lehetőségeket biztosítanak, mégpedig olyanokat, melyek az autóipart célozzák meg, hogy a gyártóknak analitikai, a személyre szabást segítő, illetve hirdetési opciókat biztosítsanak. Mindennek az a lényege, hogy a vállalat Sensei nevű AI keretrendszerének képességeit olyan irányba fejlesztették, hogy az összekapcsolt autós rendszerekben mélyítették az adatelemzési képességeket, valamint kiterjesztették az esetleges személyre szabott hirdetések terjesztését.

A háttérben az áll, amire a gyártók már gőzerővel készülnek, hogy az egyre digitalizáltabb – egyszer majd talán önvezető – járművek iszonyú mennyiségű adatot produkálnak. Már ezek összegyűjtése, tárolása és elemzése is óriási kihívás, ám ugyanakkor lehetőség is, mivel nemcsak a technológia fejlesztését és a fogyasztói élmény, elégedettség növelését szolgálhatják, hanem üzleti lehetőségeket is magukban hordoznak.

A bejelentés szerint a platform számtalan új szolgáltatást tesz lehetővé: az autó vezetője ajánlatokat kaphat a közelben lévő gyorséttermekre – ráadásul a rendszer egy idő után kiismeri fogyasztói szokásait, ezt is figyelembe veszi –, személyre szabott híreket és zenéket kaphat, és az audio hirdetések is olyanok, melyek a rendszer szerint érdekelhetik.

Mindez természetesen adatvédelmi aggályokat is felvet, ezek megoldása még várat magára – bár Európában egyre erősebb az a törekvés, hogy a felhasználók kontrollálhassák azokat a vállalatokat, akik – azt hangoztatva, hogy a kényelmi funkciók továbbfejlesztése érdekében kezelnek és használnak fel irdatlan mennyiségű felhasználói adatot – ilyen mértékben szabják személyre szolgáltatásaikat.

Az idén indított Experience Clouddal az Adobe nem áll egyedül, többek között az IBM-nek, a Microsoftnak, az Oracle-nek és a Salesforce-nak is vannak hasonló marketinges elemző rendszereik, melyeket folyamatosan fejlesztenek.

Gyártók, szolgáltatók

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.