A Yahoo! állja a számlát

Hirdetés

A Yahoo! Japan Corp. úgy döntött, hogy hitelének és hírnevének helyreállítása végett kártalanítja azokat a felhasználókat, akik a cég aukciós oldalán ékszert vásároltak egy időközben csődbe ment cégtől, s az ékszereket sohasem kapták meg. A Yahoo! aukciós oldala a legnagyobb az ilyen szolgáltatások közül Japánban, hatmillió regisztrált felhasználójuk van, s 2005-ben 644 millió jen (kb. 5,5 millió US dollár) forgalmat bonyolítottak le.

Az érintett izumiszanói Osaka Prefecture ékszerkereskedő cég tartozása idén júliusra elérte a 95 millió jent (kb. 827 ezer dollár). A vállalkozás 2005 februárjában regisztrált a Yahoo! oldalán, s mostani vizsgálat azt mutatja, hogy a panaszok már nem sokkal ez után megkezdődtek. „Megvizsgáltuk a cég pénzügyi helyzetét, tanácsot is adtunk nekik, s lépéseket tettünk a hitelképesség helyreállítására” – nyilatkozta a Yahoo! Japan szóvivője. Hozzátette még, hogy eljárást is kezdeményeznek a megbukott vállalkozással szemben.

A legtöbb internetes aukciós oldal kínál valamiféle kompenzációt a vásárlóknak abban az esetben, ha csalás áldozatai lesznek; az azonban ritkaság, hogy az oldal működtetője minden becsapottat kárpótoljon egy bizonyos cég nem teljesített vállalásai miatt. A Yahoo! Japan 500 000 jen (kb. 4 400 dollár) kárpótlást kíván fizetni az ékszerkereskedő vállalkozás kárvallottainak, s nem limitálták az egy árverezőre eső tranzakciók számát sem, azzal az indoklással, hogy a legtöbb megnyert licit 200 000 jen érték alatt végződött. A meg nem érkezett ékszerek miatt július végéig 207 panasz érkezett a Yahoo! vezetéséhez, összességében 22,9 millió jen (kb. 200 ezer dollár) értékben, s e követelések mindegyikét – a panaszok egyenkénti kivizsgálása és igazolása után – ki fogják elégíteni.

Azóta történt

Előzmények