A Vodafone eddig nyert a számhordozhatóságon

Általában a magán-előfizetők és a kisebb cégek élnek a mobiltelefon-számok hordozhatóságának lehetőségével, s a Vodafone Magyarország eddig több ügyfelet szerzett így, mint ahányat elveszített - nyilatkozta a NAPI Gazdaságnak Vitai Attila, a cég vezérigazgatója.

- A Vodafone Magyarország sürgette legjobban a mobiltelefonszámok hordozhatóságának mielőbbi bevezetését. Milyenek az első tapasztalataik?

- Egyre több ügyfél él ezzel a lehetőséggel. Naponta több százan jelzik ez irányú igényüket. Mi több mint kétszer annyi ügyfelet szerzünk, mint ahányat elvesztünk, vagyis nettó növekedést sikerül produkálnunk.

- Alapvetően milyen körből származnak azok, akik a Vodafone-t választják?

Hirdetés

- Inkább a magán-előfizetők, illetve a kis cégek körében tapasztalható mozgás. Azoknak a kisvállalkozásoknak, amelyek nem tartanak napi kapcsolatot az ügyfelekkel, nem lenne szerencsés, ha számuk megváltoztatásával váltanának szolgáltatót, ebben az esetben ugyanis az ügyfél nehezen lelné fel őket később. Ilyenkor a számhordozhatóság ad egy lehetőséget számukra a váltásra, egyébként ezek a cégek nem váltanának. Mi eddig csak ilyen esetekkel találkoztunk.

- Ellentmond ennek az egyik távközlési cég minapi tájékoztatója, miszerint több nagy ügyfelet sikerült megszereznie.

- Én ezeket az eseteket nem a számhordozhatóság eredményének tekintem. Itt ugyanis csak annyi történt, hogy egy telefonszolgáltató megszerezte a cég azon számait is, amelyek eddig nem tartoztak hozzá. Ezt a mobiltelefon-társaság abban az esetben is elszedte volna a konkurenciától, ha nincs számhordozhatóság.

- A Vodafone milyen ajánlattal tudja magához csalogatni az előfizetőket?

- Mi vagy azt kínáljuk fel számukra, hogy jelenlegi telefonszámuk megtartásával jöjjenek hozzánk, vagy egy új, a vezetékes telefonszámukkal megegyező számmezőt ajánlunk fel nekik. (Természetesen az utóbbi esetben vezetékes számuk kiegészül a 70-es előhívóval). Az a tapasztalatunk, hogy a nagy céges ügyfelek általában ez utóbbit választják.

- Hogyan érinti a Vodafone-t a T-Mobile megjelenése, kiélezettebbé válik a három mobilszolgáltató versenye?

- Mi már ismerjük a cég magyar vezetésének gondolkodásmódját, most azonban figyelembe kell vennünk a német mentalitást is. Azt látjuk ugyanis, hogy központosítják a döntéseket, s a német gondolkodás irányítja majd a céget. Nekünk azonban van tapasztalatunk e téren is, hisz' egy ideje már Németországban is küzdünk egymással. A T-Mobile tehát számunkra nem okoz majd meglepetést lépéseivel. Azzal számolunk, hogy agresszívek lesznek, de mi fel vagyunk készülve erre, s nem aggódunk emiatt.

- A központosításnak megvan az előnye és a hátránya.

- Valóban, például a beszerzéseknél olcsóbban juthatnak bizonyos berendezésekhez, s ez kedvező lehet számukra. Mindezek mellett azonban hátránnyal is jár a centralizáció. Azt gondolom, hogy Magyarországon a T-Mobile-nál már nem lesznek olyan méretű fejlesztések, mint egykor, helyette adaptálni fogják a német innováció eredményeit, ami viszont olcsóbbá teheti a szolgáltatásukat. Ugyanakkor ha az üzleti döntéseket a németeknek jóvá kell hagyniuk - ami időigényes és csökkenti a rugalmasságot -, az a mi előnyünket növeli. Az is nekünk kedvez, hogy a Westel márkája nagyon erős volt, a T-Mobile-é kevésbé. A mi márkaismertségünk pedig már elérte azt a szintet, amit a Westel, s gondolom, a T-Mobile messze nem olyan erős, mint a Vodafone, a Pannon pedig mindig le volt maradva. Nem hiszem tehát, hogy rettegnünk kellene a piacon.

- A T-Mobile előbb említett előnyeiből fakadóan folytatódhat az árverseny?

- Hosszútávon - kisebb méretünkből adódóan is - az árverseny nekünk kedvez, hiszen ha például mindenki tíz százalékkal csökkenti a díjait, az nekünk kevesebbe kerül, mint a másik két szolgáltatónak. Stratégiai szempontból egyébként én nem látom értelmét az árverseny fokozásának, versenytársainknak el kellene fogadniuk, hogy a Vodafone úgyis tovább növeli részesedését. Mire kialakul egy egyensúly a három cég között, az árversenyben nem marad tartalék, a hangsúly teljes mértékben a szolgáltatások versenyére kerül majd.

- Kovács Kálmán, az informatikai tárca vezetője bejelentette, hogy augusztus végéig kiírják a harmadik generációs mobiltelefon (3G, UMTS) szolgáltatásra vonatkozó tendert. Indul a pályázaton a Vodafone?

- A tender kiírásának bejelentett időpontja egybevág a Vodafone Magyarország elképzeléseivel. Nagy valószínűséggel szándékunkban áll pályázni a licencre és Magyarországon is elindítani a 3G-s szolgáltatást. Számunkra egyébként példaértékű a magyar távközlés-politika óvatos megközelítése és a licenc díjának várhatóan a keresleti igényekhez igazodó megállapítása.

Forrás: Napi Gazdaság

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények